۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۱۷۷۹۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

حمایت از مراکز حوزوی بهترین راه‌های تقویت دین و انقلاب است

حمایت از مراکز حوزوی بهترین راه‌های تقویت دین و انقلاب است
حجت الاسلام لائینی با اشاره به اهمیت تحصیل در حوزه‌های علمیه، گفت: در حال حاضر حمایت از مراکز حوزوی یکی از بهترین راه‌های تقویت دین و انقلاب است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار اعضای هیأت امناء مدرسه علمیه خواهران ریحان الرسول نکا با اشاره به اهمیت تحصیل در حوزه‌های علمیه گفت: در حال حاضر حمایت از مراکز حوزوی یکی از بهترین راه‌های تقویت دین و انقلاب است.
 
وی به هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمنان علیه دین و انقلاب اشاره کرد و افزود: تقویت حوزه‌های علمیه بهترین راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان علیه دین و ارزش‌های انقلابی است.
 
حجت الاسلام لائینی با بیان این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی بستر‌های لازم برای تحصیل بانوان در مراکز حوزوی فراهم شده است، گفت: در حال حاضر مدارس علمیه خواهران جزء مراکز مهم و اثرگذار حوزوی کشور محسوب می‌شوند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه‌های علمیه مهم‌ترین مراکز تولید، نشر و گسترش علم دین در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: تقویت و گسترش چنین مراکز مهمی موجب نشر معارف اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه اسلامی با مشکلات و آسیب‌های فرهنگی بسیاری مواجه است، گفت: همین مسأله ضرورت تقویت و حمایت از مراکز حوزوی را بیشتر کرده است.
 
حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هیأت دولت اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌ها و نهاد‌های کشور موظف به رفع دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری هستند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسائل فرهنگی در کشور باید همانند موضوعات اقتصادی مورد توجه جدی قرار گیرد، بیان داشت: نباید با کم توجهی از کنار معضلات و مشکلات فرهنگی جامعه به ویژه مسأله حجاب گذشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نیمی از جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل می‌دهند، ضرورت حضور متخصصان دینی در جامعه جهت پاسخگویی به نیاز این قشر را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حوزه علمیه خواهران با تربیت متخصصان امور دینی توانسته بخش مهمی از نیاز‌های بانوان جامعه را تأمین کند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات