۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۱۷۸۰۴

مراسم بزرگداشت استاد زکی پیهانی در جامعه‌الزهرا برگزار شد

مراسم بزرگداشت استاد زکی پیهانی در جامعه‌الزهرا برگزار شد
مراسم بزرگداشت استاد زکی پیهانی با حضور خانواده مرحومه، اساتید و کارکنان جامعه‌الزهرا(ع) برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت خانم زکی پیهانی استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که روز پنجشنبه 31 مرداد دار فانی را وداع گفت، در اداره پاسخ به سؤالات فقه و معارف اسلامی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

در این مراسم که با حضور خانواده استاد زکی، اساتید و کارکنان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، خانم آذر پیرا استاد این مؤسسه علمی حوزوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، عنوان کرد: خانم زکی پیهانی سرمایه بزرگی برای جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بود و همه لحظات عمر خود را برای کسب علوم و معارف دینی گذاشت.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه استاد زکی همواره در حال فعالیت و پژوهش بود، اظهار داشت: استاد زکی از اساتید پاسخگو در اداره پاسخ به سؤالات فقه و معارف دینی بود که با اخلاص کار می کرد و از عمر خود به درستی بهره برد.

استاد آذرپیرا با اشاره به حضور استاد زکی پیهانی در حج تمتع، تصریح کرد: در روایات آمده، گناهان فرد در مناسک حج آمرزیده می‌شود، به ویژه که ایشان به عنوان معینه در این سفر معنوی حضور داشت.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: استاد زکی تمام وجود خود را به عطر عرفات معطر کرد، خود را به نور صفا مصفا نمود، قلب خود را به آب زمزم جلا داد و در قربانگاه منا از هر چه غیرخدا بود جدا کرد، به مدال «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاها» مفتخر گشت و با ولایت رضوی به دیدار حق شتافت.

در این مراسم، استاد وفادار خاطراتی از این استاد مرحوم بیان کرد و در ادامه به ذکر مصیبت اهل بیت علیهم‌السلام پرداخت.

سرکار خانم زکی پیهانی استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و از اساتید پاسخگوی مرکز پاسخ به سؤالات فقه و معارف پس از انجام مناسك حج و رسالت خطیر تبلیغیِ حج‌گزاران بیت الله الحرام، در مسیر زیارت حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام به لقاء الله پیوست و موجی از تأثر و تألم را در دل‌های همکاران وشاگردانش برانگیخت.

پیکر پاک این استاد فقه و تفسیر علوم قرآن روز جمعه اول شهریور در قطعه خادمان حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام واقع در بهشت معصومه به خاک سپرده شد./998/د102/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات