۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۶۱۷۸۲۰
با حضور مسؤول مهد و پیش دبستانی مرکز تخصصی مهدویت؛

نخستین مهد و پیش دبستانی مهدوی در کاشان افتتاح شد + فیلم

نخستین مهد و پیش دبستانی مهدوی در کاشان افتتاح شد + فیلم
با حضور مسؤول مهد و پیش دبستانی مرکز تخصصی مهدویت، نخستین مهد و پیش دبستانی مهدوی شکوفه های امید در شهرستان کاشان با حضور مدیر حوزه علمیه کاشان افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسن مهدوی نیا پیش از ظهر امروز درآیین افتتاح نخستین مهد و پیش دبستانی‌های مهدوی کاشان، گفت: جریان عظیمی که از سال گذشته در کشور تحت عنوان مهد کودک و پس دبستانی‌هایی با رویکرد مهدودیت آغازشده است.

وی تعداد مهد کودک و پس دبستانی مهدوی در سطح کشور را ۱۷۰ مجموعه دانست و افزود: مهد کودک و پس دبستانی‌های مهدوی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام مهدوی نیا گفت: امروز دنیا در حال حرکت به سمت و سوی ظهور است و تمامی ادیان دنیا به دنبال منجی و نجات دهنده بشریت از ظلم و ستم است.

به گفته وی حوزه علمیه قم و معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم با همکاری وزارت آموزش و پرورش در راستای ایجاد توسعه مهد‌ها و پیش دبستانی‌های مهدوی در سطح کشور فعالیت دارند.

مسؤول مهد و پیش دبستانی مرکز تخصصی مهدویت درادامه یادآور شد: با افتتاح نخستین مهد و پیش دبستانی مهدوی در کاشان تعداد این مجموعه‌ها در کشور به ۱۷۰ مهد و پیش دبستانی مهدوی افزایش یافت.

حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اینکه مهد و پیش دبستانی‌های مهدوی فعالیت خود را زیر نظر حوزه علمیه قم آغاز کرده است، اظهار داشت: محوریت این مجموعه‌ها حوزه‌های آموزشی ریاضی، زبان آموزی، مفاهیم علوم و اجتماعی را در کنار مباحث اخلاقی و دینی به صورت غیر مستقیم و تخصصی ویژه این سنین را پوشش میدهد تا بچه‌ها را آماده ورود به مدرسه کند.

وی یادآور شد: با تفاهم نامه بین حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش قرار است حوزه علمیه به کمک سیستم آموزش و پرورش آمده تا نسلی آموزش داده شود که با بنیه اعتقادی قوی در طراز یک نوجوان شیعه باشد و به لحاظ آموزشی نیز به استاندارد‌های علم آموزی برسند.

حجت الاسلام مهدوی گفت: فعالیت‌های مهد و پیش دبستانی مهدوی از سال گذشته آغاز شده است و امسال با استقبال چشمگیری در همه استان‌ها از جمله استان اصفهان و شهرستان کاشان روبرو شده است.

به گفته وی در سال تحصیلی جدید امسال حدود ۱۰ هزار دانش آموز در ۱۷۰ مهد‌ها و پیش دبستانی ساماندهی شده است.

حجت الاسلام مهدوی نیا گفت: مرکز مهدویت با همکاری حوزه علمیه دوره‌های ۸ روزه آموزشی ویژه مربیان را برگزار می‌کند که سال گذشته این دوره در شهرستان کاشان با حدود ۲۰۰ نفر شرکت کننده برگزار شد و برگزیدگان دوره‌های آموزشی به عنوان مربی در مهد‌های کودک و پیش دبستانی مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی همچنین از تهیه کتب ویژه آموزشی برای مهد کودک و پیش دبستانی مهدوی خبرداد و با اشاره به اینکه این کتب درراستای سند تحول و سیستم آموزشی در آموزش و پرورش تهیه شده است، ابراز امیدواری کرد این کتب که با همکاری سازمان‌های پژوهش آموزش و پرورش تهیه شده است به تأیید آموزش و پرورش برسد.

به گفته وی در سال تحصیلی جدید حدود یکصد مهد کودک و پیش دبستان مهدوی به مجموعه‌های آموزشی مهد و پیش دبستانی مهدوی‌های مرکز تخصصی مهدویت اضافه شده است.

حجت الاسلام مهدوی نیا در ادامه ابرازامیدواری کرد سال آینده مهد و پیش دبستانی مهدوی در شهرستان کاشان از یک مجموعه به ۱۰ مجموعه افزایش داشته باشد.

به گفته وی دانش آموزان در مهد و پیش دبستانی مهدوی زمینه سازان ظهور و سربازان امام عصر (عج) خواهند بود.

مسؤول مهد و پیش دبستانی مرکز تخصصی مهدویت در ادامه ابراز امیدواری این فعالیت‌ها بتواند گامی در جهت زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) باشد./۱۳۰۷/پ203/ب1
تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات