۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۱۷۸۲۷
آیت الله حکیم:

دانشجویان جوان با انسجام و یکپارچگی آینده‌ای روشن برای عراق رقم بزنند

دانشجویان جوان با انسجام و یکپارچگی آینده‌ای روشن برای عراق رقم بزنند
یکی از مراجع تقلید عراق به دانشجویان جوان این کشور توصیه کرد تا با انسجام و یکپارچگی، آینده‌ای روشن برای کشورشان رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله سید سعید حکیم از مراجع تقلید عراق، دانشجویان جوان این کشور را به استفاده هر چه بهتر از فرصت های موجود برای آبادانی عراق و آینده آن فراخواند.

این مرجع تقلید شیعیان، ارتباط بایکدیگر، مهرورزی، تفاهم و احترام متقابل را از عواملی دانست که می تواند در آبادی عراق از سوی دانشجویان جوان تأثیرگذار باشد تا از این رهگذر زندگی مسالمت آمیز در جامعه در کنار دوری از فرقه گرایی و تنش رقم بخورد؛ چرا که همگان آثار ویرانگر این دو را در دوره های پیش دیده بودند.

آیت الله حکیم همچنین همه را به ترجیح دادن مصلحت کشورشان به دیگر مسائلی که به آینده آنها لطمه می زند، توصیه کرد و از همگان خواست که نسبت به موقعیت عراق  از لحاظ وجود ادیان و مذاهب گوناگون آگاهی داشته باشند و بویژه دانشجویان هوشیار و جوان از مسائل تنش زا و نفرت آور دوری کنند و با انسجام و یکپارچگی و دوری از مجادله و اختلاف، به سمت ساخت آینده ای روشن پیش روند.

وی در پایان از خدای متعال مسألت کرد که دانشجویان را در فعالیت هایشان برای دفاع از عراق یاری دهد و آنها را در سختی ها کمک کند و به انسجام میان آنها بر پایه احترام متقابل بیفزاید./983/ب

ارسال نظرات