۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۶۱۷۸۲۹
فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور:

سازمان بسیج تعمیر ۱۵۰۰ واحد مسکونی سیل زدگان را بر عهده دارد

سازمان بسیج تعمیر ۱۵۰۰ واحد مسکونی سیل زدگان را بر عهده دارد
سردار سلیمانی گفت: سازمان بسیج کشور تعمیر ۱۵۰۰ واحد مسکونی سیل زدگان را با توافق مالک خانه و بنیاد مسکن برعهده گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، غلامرضا سلیمانی، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور در همایش بسیج اساتید حوزه‌های علمیه که امروز در مجتمع امامت برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم و صدور آن توسط رهبر معظم انقلاب سرفصل جدیدی در تاریخ اسلامی شمرده می‌شود.

وی جوانان را مورد خطاب رهبری در بیانیه گام دوم بیان و اظهار کرد: در هیچ جای این بیانیه به بسیج اشاره نشده است اما این قشر به دلیل دارا بودن جایگاه بزرگ خود می تواند نقش تضمینی در موفقیت کامل این بیانیه داشته باشد که تحقق این هدف الزاماتی را به دنبال دارد.

سلیمانی پیروزی انقلاب را به پشتوانه مردم دانست و ابراز کرد: امام با به میدان آوردن مردم متدین و ترویج فرهنگ تشیع بر قدرتمندترین نظام پیروز شد.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: امام راحل از درون قدرت ملت را شناخت و با توجه به آن پیروزی را به دست گرفتیم، پس از آن نیز شجره طیبه نیز منتشر شد، اسلام ناب به پیروزی رسید و انقلاب اسلامی با اولویت قرار دادن موضوع مردم‌سالاری موفقیت خوبی را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: نظریه‌های جدیدی در حکمرانی به نام نهادهای واسع مطرح شده که در آن می‌توان از ظرفیت‌های واسع استفاده کنند اما امام فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد، همین تشکل در دوران دفاع مقدس وارد جبهه‌های نبرد شده و این تفکرات عاشورایی مکتب جدید دفاعی را شکل داد.

سلیمانی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی با تکیه بر نیروی مردمی بیان کرد: امروز در مکتب دفاعی در شرایط خوبی قرار داریم، در غرب جنگیدن وظیفه حکومت‌ها بوده اما در کشور ما مسلمانان نقش‌هایی بر عهده می‌گیرند، 92 هزار بسیجی در میان سایر شهدا به شهادت رسیدند که نشان دهنده شور و شوق مسلمانان برای حضور در میدان بود.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور تهدیدهای دشمن را مبدل به فرصت در کشور بیان کرد و گفت: تمام تهدیدهای دشمن به فرصت‌های ناشمرده تبدیل شده و امروز دارای نظام تکمیلی امنیتی هستیم و در تمامی کشورهایی نظیر لبنان، یمن، عراق، افغانستان و غیره که برنامه‌های خود را مانند ما تنظیم کردند به پیروزی رسیدند.

وی با اشاره به وظایف بسیج در سازماندهی جوانان، اظهار کرد: حضور سازمان‌یافته نوجوانان و جوانان برای تحقق فرامین و تدابیر موجود در بیانیه گام دوم از اصلی‌ترین وظایف بسیج است و باید توسط پایگاه های فعال بسیج بسیاری از ظرفیت ها مانند تربیت جوانان فراهم شود.

سلیمانی پشتوانه فکری عقبه های بسیجی را از دغدغه رهبری دانست و گفت: تا کنون به این موضوع پرداخته نشده است، ما باید نیروهای بسیج را برخط کرده و عقبه فکری را فعال کنیم که برای این منظور نیاز به بسیج اساتید و روحانیون داریم، در سازمان بسیج اساتید محتوای شجره صالحین تهیه شده و برنامه ریزی جدی در اعتلای بسیج انجام  داده ایم.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: ما پایگاه های بسیج را شناسایی کرده ایم اما در مراکز استان ها از سازماندهی نامناسب نسبت به شهرها و روستاهای کوچک برخوردار است که باید این تناسب مورد توجه قرار گرفته و نسبت به فعال کردن آن ها اقدام شود همچنین سازمان بسیج کشور اقدام به تدوین برنامه و نقشه راه برای پایگاه های بسیج کرده است اما باید برنامه ریزی برعهده فرمانده پایگاه باشد و بنا به فرمایش حضرت آقا بسیج باید به عنوان نیروی مردمی به خوبی شناخته شود.

سلیمانی با بیان این که ما هیچ خلاء فکری در مورد بسیج نداریم، گفت: از الزامات اصلی اعتلای بسیج توجه به منظومه فکری حضرت آقا در مورد بسیج است و ایشان شاه بیت مسائل را بیان فرموده است.

وی خدمت رسانی را از دیگر ضرورت ها در بیانیه گام دوم بیان و اظهار کرد: سازمان بسیج کشور تعمیر ۱۵۰۰ واحد مسکونی سیل زدگان را با توافق مالک خانه و بنیاد مسکن برعهده گرفته و تا ۱۲۰ میلیون تومان کمک کرده است که بخشی تا پایان شهریور تحویل مالک می شود، بخش قابل توجه واحد‌های احداثی نیز تا پایان آذر تحویل و بخشی نیز تلاش می شود زودتر تحویل مردم شود.

سلیمانی افزود: مطالبه گری و‌پرچم داری عدالت خواهی باید به دست نیروهای انقلابی انجام شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات