۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۱۷۸۳۰

دیدار طلبه ها و اساتید ایرانی با آیت الله یعقوبی در نجف اشرف

دیدار طلبه ها و اساتید ایرانی با آیت الله یعقوبی در نجف اشرف
آیت الله محمد یعقوبی از مراجع تقلید شیعیان در عراق، با شماری از طلبه ها و اساتید حوزه های علمیه ایران در نجف اشرف دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله محمد یعقوبی از مراجع تقلید شیعیان، در دیدار با شماری از طلبه ها و اساتید حوزه های علمیه ایران در نجف اشرف، در جریان فعالیت های حوزه های علمیه این کشور، رویکردهای آموزشی و مقاطع تحصیلی آن قرار گرفت.

آیت الله یعقوبی در این دیدار به بیان پاره ای مطالب پرداخت که در پیشرفت تحصیلی حوزه های علمیه تأثیرگذار است.

وی همچنین از پویایی و نوگرایی ویژه حوزه علیمه قم به عنوان مهمترین مرکز علوم دینی در ایران تمجید کرد؛ حوزه ای که رویکردهای ویژه، پایه های فقهی و مباحث علمی خاصی را در پیش گرفته است.

آیت الله یعقوبی بر نقش محوری مراجع تقلید در ایجاد فضایی مناسب برای گشایش فکری و فرهنگی در بخش های مختلف جهان اسلام و حفط یکپارچگی امت اسلامی، تأکید کرد.

وی بر ضرورت یادگیری زبان عربی برای طلبه های غیرعرب به عنوان زبان قرآن و همچنین دیگر زبان ها تأکید کرد و آن را نیاز اساسی برای طلبه ها و مبلغان دانست که رسالت ترویج دین در میان جامعه بر دوش آنها گرفته است.

آیت الله یعقوبی در پایان پرداختن به سخنان امام علی(ع) و عمل به وصیت های آن حضرت را برای تعمیق آموزه های دینی و آرمان های اخلاقی در میان جامعه، ضروری عنوان کرد./983/ب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
اخبار نجف را بیشتر کار کنید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
لطفا خبر درگذشت ناگهانی مستبصر مشهور فرانسوی را پوشش بدهید یحیی بونو از شخصیت های صاحب نظر در رشته های علوم قرآنی، فلسفه و عرفان و یک مترجم و نویسنده گرانسنگ شیعی بود که مجاهدِ مدافع حریم اسلام، ولایت و انقلاب اسلامی ایران به شمار می رفت .
0
0