۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۱۷۸۶۹
آیت الله ری شهری:

صف آرایی خواص در مقابل ولایت بیانگر دنیا طلبی آنان است

صف آرایی خواص در مقابل ولایت بیانگر دنیا طلبی آنان است
آیت الله ری شهری با بیان اینکه صف آرایی خواص در مقابل ولایت بیانگر دنیا طلبی آنان است، گفت: استحاله فرهنگی و سیاسی جامعه اسلامی دلیل اصلی شهادت امام حسین(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انقلابی که در الجزایر از مسجدها شروع شد و روحانیت بنیان گذار بودند بسیار مشابه انقلاب اسلامی بود اما ظرف 50 سال به گونه ای استحاله فرهنگی کردند که اذان از رسانه ها بلند نمی شد.

وی خطر استحاله فرهنگی و سیاسی را در جامعه اسلامی بسیار جدی دانست و ادامه داد: این خطر برای انقلاب ما نیز وجود دارد و تنها راه مقابله با این نوع تهدید پیوند با ولایت است و خوشبختانه ملت ایران از این نعمت برخوردار هستند.

آیت الله ری‌شهری بیان داشت: بعد از رحلت رسول خدا(ص) به گونه ای جامعه اسلامی استحاله شد که مسلمانان فرزند پیامبر را به فجیح ترین شکل کشتند با این حال که از فضائل امام حسین(ع) اطلاع داشتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمن از خواص و نخبگان برای استحاله فرهنگی و سیاسی استفاده می کند، اظهار داشت: خواص و نخبگان در طول تاریخ نقش مهمی در انحراف فرهنگی و سیاسی داشتند از این رو اسلام اجازه نمی دهد مردم چشم و گوش بسته از نخبگان اطاعت کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه خیانت خواص و نخبگان و پیروی مردم و عوام از آنان سبب شد جامعه اسلامی بعد از رحلت رسول خدا(ع) دچار استحاله فرهنگی شود، گفت: در زیارت عاشورا خداوند ابتدا پایه گذاران این استحاله را که نخبگان و خواص بودند لعن می کند بعد کسانی را که باعث شدند مردم از نعمت امام حسین(ع) محروم شوند لعن می دهد.

وی با استناد به کلام بنیانگذار کبیر انقلاب ابراز کرد: امام راحل فرمودند تاریخ اسلام مملو از خیانت بزرگان به اسلام است؛ خواص و نخبگان نقش اول را در دگرگونی فرهنگی و سیاسی جامعه دارند از این رو مهمترین پیام عاشورا به نخبگان این است که از دنیا طلبی اجتناب کنند.

آیت الله ری شهری ادامه داد: اگر امروز برخی از نخبگان و خواص در برابر ولایت صف آرایی می کنند به خاطر دنیا طلبی آنان است؛ هر انسان سیاسی آمد حرفی زد مردم نباید به دنبال او بروند بلکه میزان رهبری است و باید از کلام ایشان تبعیت کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری هدف از قیام عاشورا را نجات انسان ها از جهالت بیان کرد و گفت: جهل زدایی هدف تمام انبیای الهی بوده است، نقش فرهنگ عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی و نهضت ها بسیار عجیب است به قدری که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: امروز امام حسین(ع) می تواند ملت ها را نجات دهد به شرط آن که چهره حضرت تحریف نشود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه تحریف مجالس اهل بیت(ع) باید آسیب شناسی شود، گفت: تحریف مجالس اهل بیت(ع) به دو گونه محتوای و شکل عزاداری صورت می گیرد؛ عزاداری باید در راستای اهداف قیام امام حسین(ع) باشد، مهمترین هدف امام حسین(ع) نجات ملت ها بوده بنابراین هدف مجالس اهل بیت(ع) باید نجات مردم باشد.

وی ادامه داد: مجالس عزاداری باید زمینه سازی حکومت جهانی اسلام و تحقق ظهور امام زمان(عج) باشند؛ مجالس امام حسین(ع) باید از غلو، تحریف، خرافات، کوچک کردن انبیای الهی و دروغ بستن به اهل بیت(ع) است.

آیت الله ری‌شهری ابراز کرد: برای مقابله با بدعت های محتوایی مانند قمه زدن نیازمند فعالیت های فرهنگی است؛ برگزاری کاروان جاماندگان حسینی در استان تهران بسیار مهم است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات