۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۱۷۸۷۷
حجت الاسلام دهشت:

دین و نعمت با ولایت کامل می شود

دین و نعمت با ولایت کامل می شود
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان این که آیات قرآن به ولایت حضرت علی(ع) اشاره می کند، گفت: ولایت عنصر اساسی است و حقیقت جامع است که اگر نباشد دین و نعمت کامل نیست.

به گزارس خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام دهشت، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، ولایت و جانشینی حضرت علی(ع) را از سنت و قانون خداوند بیان کرد و گفت: در صورت عدم ابلاغ ولایت امیرالمومنین(ع) رسالت انجام نشده بود.

وی با اشاره به سنت های الهی، اظهار کرد: سنت های خداوند تبدیل و تحویل ندارد و یکی از قوانین خداوند که ملت ایران مصداق آن است، این آیه است که می فرماید:«اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» که به آن سنت استنصار می گویند و براساس این سنت الهی هر کسی نتیجه کار خود را می بیند.

حجت الاسلام دهشت افزود: تعداد زیادی از این سنت ها در قرآن بیان شده است همچنین ماه ذیحجه سرشار از سنت های الهی از جمله سنت دعا و اجابت، سنت هدایت و سنت امتحان و نیز سنت واسطه و سنت استخلاف و جانشینی و ولایت امیرالمومنین(ع) که سنت برتر و نهایی است.

کارشناس مذهبی انکار ولایت را انکار خداوند عنوان و اظهار کرد: در سنت اهل بیت را واسطه بین خود و خدا قرار می دهیم و کسانی که این سنت را نادیده می گیرند در حقیقت قانون خدا را می شکنند و با خدا مشکل دارند.

وی با بیان این که آیات قرآن به ولایت حضرت علی(ع) اشاره می کند، خاطرنشان کرد: ولایت عنصر اساسی است، حقیقت جامع است که اگر نباشد دین و نعمت کامل نیست و خداوند در آیات قرآن به ولایت امام علی(ع) از جمله در آیه ولایت به این امر اشاره دارد.

حجت الاسلام دهشت ابراز کرد: همه پیامیران به نبوت پیامبر(ص) و ولایت امیرالمومنین(ع) اقرار داشتند همچنین پذیرش توحید موجب در امان بودن از عذاب می شود مشروط بر این که به ولایت امیرالمومنین(ع) باشد.

سخنران حرم مطهر رضوی با تأکید به ترویج غدیر و ولایت و جانشینی امیرالمومنین(ع)، تصریح کرد: اسلام مرهون همان ولایتی است که در روز عید غدیر ابلاغ شد و وظیفه ما است تا در سخنرانی ها، منابر، گفتمان ها و نشست های خود این مسأله را بیان کنیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات