۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۱۷۸۹۷
با هدف اثرگذاری هر چه بیشتر فعالیت‌های اجتماعی؛

سازمان‌های مردم نهاد در حوزه خواهران چهارمحال و بختیاری راه اندازی می‌شوند

سازمان‌های مردم نهاد در حوزه خواهران چهارمحال و بختیاری راه اندازی می‌شوند
اسکندری گفت: برای اثرگذاری هر چه بیشتر فعالیت‌های دانش آموختگان سازمان‌های مردم نهاد در مدارس علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری راه اندازی می‌شوند.
فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه ثمره فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان در سال‌های گذشته، تربیت بیش از یکهزار دانش آموخته است که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و دینی استان در حال خدمت رسانی هستند، گفت: به یقین ساماندهی، ارتقا و حمایت از بکارگیری ثمرات پدیده مبارک انقلاب اسلامی نیاز به تعامل و هم افزایی همه دستگاه‌ها دارد تا ضمن هویت بخشی و هویت سازی به دانش آموختگان شاهد تأثیر‌گذاری بیش از پیش آن‌ها در متن جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه به لطف الهی توانسته ایم در چند سال اخیر ضمن ایجاد ساز و کار مناسبِ تعامل با ارگان‌های مختلف و همچنین تلاش جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه گام‌های مؤثری برداریم، خاطرنشان کرد: تاکنون با ارگان‌هایی همچون کمیته امداد، آموزش و پرورش، هلال احمر، نهاد رهبری دانشگاه ها، جهاد دانشگاهی و بهزیستی استان در راستای بکارگیری دانش آموختگان و تعامل هر چه بیشتر تفاهم نامه‌های مشترکی صورت گرفته است.

اسکندری با اشاره به اینکه واگذاری فعالیت‌های اجتماعی به سازمان‌های مردم نهاد از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: در این راستا و برای اثرگذاری هر چه بیشتر فعالیت‌های دانش آموختگان اقدام به راه اندازی سمن‌هایی در مدارس علمیه خواهران استان خواهیم کرد.

وی ایجاد یک شبکه اجتماعی وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران در سطح استان را لازم و ضروری دانست و ابراز کرد: به یقین راه اندازی این سمن‌ها با محوریت دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در هر شهرستان راه را برای ارائه هر چه بهتر خدمات باز خواهد کرد و به فعالیت‌ها جهت می‌دهد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه راه اندازی سمن‌ها با مجوز وزارت کشور صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تاکنون اقدام به اخذ مجوز برای ۵ سمن در مدارس مختلف استان کرده ایم که پس از صدور مجوز، فعالیت‌ها به طور رسمی آغاز خواهد شد.

اسکندری با تأکید بر اینکه سمن‌های وابسته به حوزه‌های علمیه خواهران در راستای اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی با وزارت کشور نیز همکاری خواهند کرد، گفت: به یقین این همکاری‌ها سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود. /۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات