۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۱۷۹۱۲

رهبر کشمیری خواستار مقاومت مردم در مقابل اقدامات هند شد

رهبر کشمیری خواستار مقاومت مردم در مقابل اقدامات هند شد
رهبر آزادی خواه کشمیر خواستار برپایی تظاهرات صلح آمیز در مقابل اقدامات دولت هند شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی شاه گیلانی رهبر آزادی خواه کشمیر از مردم کشمیر درخواست کرد تا با برپایی تظاهرات صلح آمیز در مناطق سکونت خود در مقابل اقدامات دولت هند مقاومت کنند.

رهبر حزب کنفرانس حریت ضمن متهم کردن دولت هند به تلاش برای تغییرترکیب جمعیتی، ایجاد مستعمره نشین و نقض تمام قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل از مردم کشمیر خواست تا در مقابل اقدامات دهلی نو مقاومت کنند.

گیلانی تأکید کرد: افراد نباید در اعتراض های خود به نیروهای امنیتی که مسلح هستند ،بهانه دهند تا به جان و مال مردم کشمیر حمله کنند. پس مردم کشمیر باید در راهپیمایی های خود نظم را حفظ کرده و به صورت صلح آمیز اعتراض کنند.

وی  افزود: همه مردم کشمیر باید با شجاعت در مقابل بی رحمی هند مقاومت کنند. حفظ صلح و آرامش بسیار مهم است. در صورتی که با وجود آرامش مردم نیروهای امنیتی به ما حمله کنند، مسولیت از دست رفتن جان و مال مردم به عهده آنها خواهد بود.

رهبر حزب حریت با اشاره به تصمیم دولت هند برای لغو امتیازات خاص ایالت جامو و کشمیر و تقسیم آن به دو منطقه لاداخ و جامو و کشمیر گفت: این اقدامات هویت واقعی دولت هند را نشان داد.

دولت هند به دنبال تغییر جمعیتی، ایجاد مستعمره نشینی در کشمیر است و تمام قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل را نقض کرده است.

این اقدامات قتل دموکراسی است. کشمیری ها باید به مبارزه برای آزادی و استقلال کامل ادامه دهند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات