۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۱۷۹۱۷

نگرانی شیعیان کشمیر از عدم امکان برگزاری عزاداری محرم

نگرانی شیعیان کشمیر از عدم امکان برگزاری عزاداری محرم
شیعیان کشمیر تحت کنترل هند درباره عدم امکان برگزاری مراسم عزاداری محرم و عاشورا درپی تنش‌های اخیر و تشدید سرکوب‌ها در این منطقه،‌ ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی تداوم قطع امکانات ارتباطی و برقراری مقررات منع عبور و مرور در کشمیر،‌ شیعیان نگران آن هستند که امسال نتوانند عزاداری ماه محرم را برپا کنند.

آنها همچنین از بازداشت «عمران رضا انصاری» رئیس انجمن شیعیان کشمیر ابراز ناخرسندی می‌کنند و می‌گویند در چند روز اخیر بارها برای دیدار با وی و صحبت درباره مراسم ماه محرم تلاش کرده‌اند، اما موفق به انجام آن نشده‌اند.

عمران رضا انصاری که سابقاً وزیر فناوری اطلاعات و فناوری کشمیر بود،‌ از جمله فعالان کشمیری است که در جریان سرکوب‌های اخیر بازداشت شده‌اند.

به گفته یکی از مسؤولان ارشد دولتی در شهر سرینگار (مرکز کشمیر)،‌ قرار است وی به زودی آزاد و به خانه‌اش منتقل شود تا بتواند برای آماده کردن شرایط برای برگزاری عزاداری محرم با سایر رهبران شیعی منطقه رایزنی کند.

وی گفت:‌ لغو برنامه‌‌های عزاداری محرم در دستور کار نیست و اقدامات لازم برای جلوگیری از اتفاقات ناخواسته در این برنامه‌ها در حال انجام است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات