۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۱۷۹۲۹
آیت الله ری شهری:

روز مباهله، روز حقانیت اسلام است + فیلم

روز مباهله، روز حقانیت اسلام است + فیلم
آیت الله ری شهری با بیان اینکه جریان مباهله بیانگر جانب داری اسلام از منطق صلح است، گفت: روز مباهله، روز حقانیت اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در مراسم ویژه ای که به مناسبت روز مباهله، روز مباهات و حقانیت اسلام در همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: روز مباهله، روز بسیار مهمی است که باید به فرهنگ تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در روز مباهله چند واقعه مهم محقق شده است، ادامه داد: در روز مباهله آیات ولایت و تطهیر بر قلب نازنین پیامبراکرم(ص) نازل شده است.

آیت الله ری شهری درباره اعتبار جریان مباهله، ابراز کرد: همه منابع معتبر حدیثی، تفسیری، کلامی و تاریخی شیعه و اهل سنت جریان مباهله را تایید می کنند؛ بنابراین مباهله یک حدیث متواتر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بعد از جریان مباهله ائمه اطهار(ع) در اثبات حقانیت خودشان به این اتفاق استناد می کردند؛ برای مثال امام علی(ع) با استناد به این جریان فرمودند: پیامبر مرا نفس خود بیان کردند و همچنین در جلسه شورا به همین حدیث استناد ورزیدند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه جریان مباهله حقانیت اسلام در برابر مسیحیت اثبات می کند، اظهار داشت: با جریان مباهله نه تنها صداقت پیامبراکرم(ص) بلکه حقانیت اسلام تا روز قیامت اثبات می شود.

وی افزود: بنابراین تا روز قیامت هرکسی مدعی شود که حق می گوید این جریان مباهله می تواند باطل بودن او را اثبات و رسوا کند.

آیت الله ری شهری با اشاره به اینکه جریان مباهله بیانگر جانب داری اسلام از منطق صلح است، اظهار داشت: اسلام برای اثبات حقانیت اسلام ابتدا طرفین حق و باطل را به مناظره، سپس مباهله و در آخر به مقابله دعوت می کند و این نشان می دهد که اسلام جنگ را در آخر قرار داده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: برای هر اثبات حقی و ابطال باطلی بحث مباهله جاری است و امروز هر کسی بخواهد حقانیت خود را اثبات کند با مباهله می تواند و دشمن را گرفتار عواقب دروغگویی خودش کند./813/پ210/ب1

تعداد بازدید : 4

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات