۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۱۷۹۹۰

انتقاد الازهر از سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی

انتقاد الازهر از سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
الازهر مصر با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، بر ضرورت توقف این اقدامات تاکید کرد.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، دیده‌بان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی، خواستار دخالت فوری جامعه جهانی برای پایان دادن اسرائیل به اقداماتش شد.

دیده‌بان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر با اشاره به هجوم 1840نفر از شهرک نشینان صهیونیستی به مسجد الاقصی در خلال عید قربان تاکید کرد که هدف رژیم صهیونیستی از استمرار اینگونه اقدامات، تسلط تدریجی بر مقدسات مسلمین و پاکسازی تاریخ قدس شریف است.

این مرکز با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: الازهر با نگرانی، اقدامات شهرک نشینان یهودی و تعدّی پیاپی رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی به ویژه مسجد الاقصی را رصد می‌کند.

الازهر افزود: جامعه جهانی باید برای توقف اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس و جنایات شهرک‌نشینان علیه ملت بیگناه فلسطین که تنها به دلیل استفاده از حقوق قانونی و شرعی خود در انجام فرایض و شعائر اسلامی در داخل مسجد الاقصی، اینچنین مورد آزار قرار می‌گیرند، دخالت فوری انجام دهد.

مرکز مبارزه با افراط‌گرایی الازهر تصریح کرد: هرساله و همزمان با اعیاد و مناسبت‌های اسلامی، نیروهای رژیم صهیونیستی درب‌های مساجد را به روی شورشیان و شهرک‌نشینان تندرو می‌بستند اما امسال در برابر فشارهای گروه «الهیکل» و افراد برجسته وابسته به حزب افراط‌گرای راست، سر تسلیم فرود آوردند.

الازهر با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در برابر هتک حرمت مقدّسات اسلامی از سوی شهروندان اسرائیلی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود، با حمله به نمازگزاران داخل مسجد و پرتاب گاز اشک‌آور در میان نمازگزاران، زمینه را برای ورود شهرک‌نشینان افراط‌گرای اسرائیلی فراهم کرد.

مرکز مبارزه با افراط‌گرایی الازهر در پایان با هشدار به رژیم صهیونیستی پیرامون اهانت‌های پیاپی به مقدسات اسلامی، اقدام جدّی جامعه جهانی برای توقف چنین جنایاتی را خواستار شد.

بنابر اعلام منابع خبری فلسطینی، از روز عید قربان تا به امروز، شهرک‌نشینان افراط‌گرای صهیونیستی با حمله‌های پیاپی به نمازگزاران حاضر در مسجدالاقصی، ده‌ها تن را زخمی و مجروح ساختند.

محمد رایجی
ارسال نظرات