۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۶۱۸۰۰۲
آیت‌الله صدیقی:

روز مباهله روز عظمت خاندان عصمت و طهارت است

روز مباهله روز عظمت خاندان عصمت و طهارت است
آیت‌الله صدیقی گفت: روز مباهله روز عظمت خاندان عصمت و طهارت است؛ جریان مباهله نشان داد که پنج تن آل عبا مستجاب الدعوه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر، امروز در همایش تبیینی مباهله که به همت بنیاد بین المللی غدیر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: اسلام دینی است که خداوند برای نجات بشر برنامه ریزی کرده و حفاظت آن را بر عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه خداوند صیانت از قرآن کریم و دین اسلام را تضمین کرده است، ادامه داد: براساس آیات الهی حق پیروز و باطل نابودی شدنی است.

آیت الله صدیقی با اشاره به غربت پیامبراکرم(ص) ابراز کرد: اینکه پیامبراکرم(ص) 13 سال پرچم حق را در جامعه کفر و شرک بلند کرد بی خطر نبود به حدی که جامعه کفر برآن شدند تا پیامبر(ص) را شبانه به قتل برسانند اما خداوند ایشان را در سنگر امیرمومنان علی(ع) حفظ کرد.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر ادامه داد: اگر امیرمومنان علی(ع) در لیله المبیت پیشگام نمی شد امروز اثری از نام پیامبر(ص) نبود و این حضرت بودند که جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند تا دین توحید و رهبری دینی پیامبر اسلام را به همه نسل ها تا روز قیامت ابلاغ کنند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند مجاهدان را بر غیر مجاهدان امتیاز داده است، ابراز کرد: امیرمومنان امام علی(ع) در طول تاریخ در عرصه مجاهدت بی‌نظیر بودند، ایشان با مجاهدت‌های بی‌نظیر خود در جنگ خیبر و بدر فتوحات فراوانی را برای اسلام به ارمغان آوردند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: ما در طول 8 سال دفاع مقدس جنگ احزاب داشتیم و همه قدرت های کفر، استکبار و نفاق یک سو بودند و جبهه امیرمومنان امام علی(ع) یک طرف بودند دشمنان در جنگ خندق دست به دست هم داده بودند تا اسلام را نابود کنند اما این امام علی(ع) بودند که توانستند پیروزی را نصیب اسلام کنند.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر بااشاره به جریان مباهله، گفت: روز مباهله روز عظمت خاندان عصمت و طهارت است؛ جریان مباهله نشان داد که پنج تن آل عبا مستجاب الدعوه هستند؛ در این جریان ابتهال وجود دارد و نشان داد که علاوه بر پیامبر(ص)، امیرمومنان امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) بسیار اهیمت دارد و ابتهال امام حسن(ع) و امام حسین(ع) عرش الهی را می لرزاند و بلا را بر دمشنان نازل می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ پیامبر(ص) در این روز با استدلال روشن به مقابله با دشمنان پرداختند و چون آنان با لجاجت در برابر حضرت ایستادند حضرت به مباهله اقدام کردند و این مباهله چیزی غیر از شمشمیر و خنجر بود بلکه پیامبر(ص) با مامورتی که از جانب خداوند داشتند با خانواده به میدان نبرد رفتند./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات