۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۱۸۰۲۲
حجت الاسلام ملیحی:

دوره میثاق طلبگی با حضور ۲۵۰ طلبه در همدان برگزار شد

دوره میثاق طلبگی با حضور ۲۵۰ طلبه در همدان برگزار شد
معاون تهذیب حوزه علمیه همدان گفت: رسم طلبگی، اخلاق طلبگی، آشنایی با نظام تربیتی حوزه، روش تحقیق، روش مطالعه و حلقه‌های معرفتی مهم ترین عناوین کلاس های این دوره است.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا ملیحی معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به برگزاری دوره اختبار و تثبیت در حوزه علمیه بیان داشت: دوره تربیتی میثاق طلبگی باهدف آشنایی طلاب جدیدالورود از 5 مردادماه تا 18 مردادماه به مدت دو هفته در حوزه علمیه همدان برگزار شد.

وی ادامه داد: گفتنی است تعداد 194 نفر داوطلب از مقطع سیکل در هفته نخست دوره و بالغ‌ بر 50 نفر داوطلب در مقاطع دیپلم و دانشگاهی در هفته دوم دوره شرکت داشته‌اند و لازم به ذکر است که حوزه علمیه همدان دارای 16 مدرسه فعال در سه بخش سیکل، دیپلم و سفیران هدایت است.

دوره میثاق طلبگی با حضوربالغ بر ۲۵۰ طلبه در همدان برگزار شد

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان ابراز داشت: در این دوره تربیتی کلاس‌هایی با عناوین رسم طلبگی، اخلاق و آداب طلبگی،  آشنایی با نظام تربیتی حوزه، روش برنامه‌ریزی، روش تحقیق، روش مطالعه، حلقه‌های معرفتی و دیگر کلاس‌های این‌چنینی برگزار شد.

وی افزود: دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه همدان در مدرسه علمیه قرآنی امام حسین(ع) شهرستان همدان و با حضور 18 نفر سرگروه مربی، 12 نفر استاد تربیتی، 2 نفر مشاور و 8 نفر کادر اجرایی برگزار شد.

حجت‌الاسلام ملیحی با بیان اینکه هم‌اکنون متقاضیان جدیدالورود در حال بررسی نهایی برای تثبیت در حوزه‌های علمیه هستند اذعان داشت: متقاضیان ورود به حوزه بعد از گذشت از مرحله علمی باید خود را برای تحصیل در حوزه علمیه اثبات کنند.

وی ادامه داد: اعتقاد و الزام به دین و معنویات، قانون پذیری، انعطاف خلق‌وخو، اطاعت‌پذیری، سازگاری با دیگر همسالان و از همه مهم‌تر استعداد تحصیل در حوزه‌های علمیه از مهم‌ترین ویژگی‌های طلبه تثبیتی در حوزه علمیه به شمار می‌رود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: وجود کارشناسان مشاور در دوره‌های اختبار و تثبیت و بررسی ویژگی‌های متقاضیان از سوی آنان سبب شده تا افراد باصلاحیت وارد حوزه‌های علمیه شوند و این رون بهتر ادامه پیدا کند./979/ت310/ب1

دوره میثاق طلبگی با حضوربالغ بر ۲۵۰ طلبه در همدان برگزار شد

هادی شاملو
ارسال نظرات