۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۱۸۰۲۷
حجت الاسلام خوبانی:

سیاست زدگی مهم ترین مشکل حوزه فرهنگی کشور است

سیاست زدگی مهم ترین مشکل حوزه فرهنگی کشور است
حجت الاسلام خوبانی، مهم‌ترین مشکلات حوزه فرهنگی را سیاست زدگی آن دانست و گفت: متأسفانه رویکرد فرهنگی دولت‌ها با جابجایی آن‌ها تغییر می‌کند.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به نگاه جامع مقام معظم رهبری به مباحث فرهنگی اشاره کرد و گفت: مسؤولان و مدیران کشور به جای شعار دادن در جهت تحقق دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری گام بردارند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید بخش فرهنگی کشور را به حال خود رها کرد، افزود: در کنار توجه به مباحث اقتصادی کشور، توجه به فرهنگ نیز باید جزء اولویت‌های دولتمردان باشد.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه ما با مشکلات و معضلات فرهنگی بسیاری مواجه است، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که امروز در حوزه فرنگی می‌بینیم نتیجه سال‌ها کم توجهی به هشداری مقام معظم رهبری و سایر دلسوزان کشور است.
 
حجت الاسلام خوبانی، یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه فرهنگی را سیاست زدگی آن در سال‌های اخیر دانست و تصریح کرد: متأسفانه رویکرد فرهنگی دولت‌ها با جابجایی آن‌ها تغییر می‌کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که فرهنگ یک کشور تغییر ناپذیر است و باید همواره ثابت باقی بماند، خاطرنشان کرد:، اما متأسفانه نگاه فرهنگی دولت‌ها در طی دهه‌های اخیر متفاوت بوده است.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که متأسفانه در حال حاضر فرهنگ کشور با رویکرد سیاسی دولت‌ها تغییر می‌کند، تصریح کرد: همین نگاه موجب بروز مشکلات جبران ناپذیر بسیاری در حوزه فرهنگی کشور شده است.
 
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر هیأت دولت بار دیگر تذکرات مهمی نسبت به مسائل فرهنگی کشور به مسؤولان دادند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، بیان داشت: متأسفانه به دلیل عدم جدیت مسؤولان و متولیان کشور، وضعیت حجاب جامعه به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که وضعیت امروز حجاب در کشور پسندیده یک جامعه دینی نیست و با هیچ یک از معیار‌های ارزشی و انقلابی ما تناسب ندارد، تصریح کرد: مسؤولان کشور به ویژه متولیان فرهنگی باید با کنار گذاشتن اقدامات سطحی و جزیره‌ای با یک وحدت و انسجام بیشتری در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری گام بردارند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات