۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۱۸۰۲۸
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

هیچ چیزی از علم الهی مغفول نمی‌ماند

هیچ چیزی از علم الهی مغفول نمی‌ماند
حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند به همه اعمال و رفتار و گفتار و حتی به همه خطورات ذهنی انسان آگاه است و هیچ چیزی ازعلم الهی مغفول نمی‌ماند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل دوشنبه شب در تفسیر علم الهی که در مسجد المهدی ناجی آباد برگزار شد، گفت: در آیات قرآن به این موضوع توجه شده که خداوند به همه اعمال و رفتار و گفتار و حتی به همه خطورات ذهنی انسان آگاهی دارد.

وی افزود: هیچ چیزی از علم الهی مغفول نمی‌ماند حتی اگر یک ذره کوچکی در آسمان‌ها و یا زمین باشد و از کوچکترین کار خیر و شر تا بزرگترین کار خیر و شر انسان در دایره علم الهی قرار دارد و در نامه اعمال انسان ثبت و ضبط می‌شود.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: همه چیز در سیطره علم الهی است و هیچ چیزی از ذهن الهی و علم خداوند بیرون نیست و ما باید مراقب باشیم و خدا را بر رفتار و کردار خود ناظر و شاهد بدانیم و این در حالی است که برخی بعد از عبور هواپیما از مرز هوایی کشور تصور می‌کنند دیگر خدایی وجود ندارد.

وی افزود: اگر انسان در طول شبانه روز تصور کند خداوند ناظر و شاهد بر اعمال و رفتار و گفتار او است چنین انسانی این انگیزه را خواهد داشت تا اعمال صالح خود را افزایش دهد و از اعمال غیر صالح خودداری کند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان یکی از مبانی تقرب در قرآن را تدبر و تفکر در قرآن دانست و گفت: در تدبر قرآن می‌توان درباره تقوا سوره و آیات زیادی از قرآن را مورد بررسی قرار داد، اما در تفکر در قرآن می‌توان یک آیه از قرآن انتخاب و درباره آن فکر کرد.

حجت الاسلام شاه فضل با طرح این سوال که آیا خداوند به عاقبت امور انسان علم دارد یا ندارد، گفت: انسان به دلیل اینکه خداوند از عاقبت او خبر دارد جبرگرا است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات