۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۱۸۰۳۵
همزمان با سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد؛

پیش بینی جذب ۱۵ طلبه خواهر در مدرسه علمیه زینبیه فارسان

پیش بینی جذب ۱۵ طلبه خواهر در مدرسه علمیه زینبیه فارسان
امیدی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ نفر در سامانه پذیرش برای سال تحصیلی جدید نام نویسی کرده اند، گفت: پیش بینی می‌شود ۱۵ نفر از این تعداد جذب حوزه خواهران زینبیه (س) شوند.
فاطمه امیدی، مدیر مدرسه علمیه زینبیه (س) فارسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای پذیرش سال تحصیلی جدید در این مدرسه دیده شده است، گفت: بحث نام نویسی از متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه خواهران از نیمه دوم تیرماه آغاز شد که به لطف الهی استقبال برای تحصیل در این مدرسه قابل قبول بود.

وی با بیان اینکه امسال روند پذیرش با سال‌های گذشته تفاوت چشمگیری دارد و آن توجه به بحث کیفیت است، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته برای ورود به حوزه‌های علمیه خواهران تنها مصاحبه از متقاضیان صورت می‌گرفت، اما امسال آزمون ورودی نیز شرط لازم برای تحصیل در حوزه است که این امر سبب بالا بردن کیفیت و سطح علمی حوزه‌های علمیه خواهران می‌شود.

امیدی با اشاره به اینکه آزمون ورودی به حوزه‌های علمیه خواهران روز پنج شنبه جاری، ۷ شهریورماه به صورت سراسری برگزار می‌شود، تصریح کرد: کسانی که بتوانند در این آزمون قبول شوند، وارد مرحله بعد یعنی مصاحبه خواهند شد که در صورت قبولی در هر دو مرحله جذب حوزه‌های علمیه خواهران خواهند شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ نفر به صورت قطعی در سامانه پذیرش برای سال تحصیلی جدید نام نویسی کرده اند، افزود: پیش بینی می‌شود ۱۵ نفر از این تعداد جذب مدرسه علمیه خواهران زینبیه (س) شوند و در مقطع سطح دو که معادل همان کارشناسی است، تحصیل کنند.

امیدی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه زینبیه (س) فارسان یکی از مدارس مادر این استان است، تصریح کرد: به لطف الهی از نظر ساختمان آموزشی و خوابگاهی دارای شرایط بسیار ایده آل هستیم و هیچ گونه مشکلی نداریم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر ۹۴ طلبه خواهر در پایه‌های مختلف در این مدرسه در حال فراگیری علوم دینی هستند، اظهار کرد: در برنامه آموزشی امسال توجه ویژه‌ای به بحث امور قرآنی شده تا جایی که یادگیری همه سطوح امور قرآنی لازمه تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران است.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه (س) فارسان با اشاره به اینکه همه اساتید این مدرسه از دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران استان هستند، ابراز کرد: این مدرسه تاکنون نزدیک به یکصد دانش آموخته داشته که بانک اطلاعاتی آن‌ها تهیه و ارتباط با آن‌ها به صورت مستمر در طول سال برقرار است./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات