۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۶۱۸۰۴۴
از تهاجم تا تزلزل فرهنگی(3)

مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی دغدغه بیشتری درباره حجاب دارند

مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی دغدغه بیشتری درباره حجاب دارند
رئیس بسیج جامعه زنان استان قم گفت: امروز توده مردم در حوزه حجاب فعالیت زیادی دارند؛ اما متاسفانه دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها حرکتی انجام نمی‌دهند.

مرضیه ابراهیم آبادی، رئیس بسیج جامعه زنان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه حجاب در شهر مقدس قم گفت: امروز توده مردم در حوزه حجاب فعالیت زیادی دارند؛ اما متاسفانه دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها حرکتی انجام نمی‌دهند. در قانون مجازات اسلامی ماده 638 می‌گوید: «هر کسی علنا بخواهد در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی انجام بدهد، علاوه بر حبس ده روز الی دو ماه کیفری، به 74 ضربه شلاق هم محکوم می‌شود.»

وی عنوان کرد: برای عملی شدن این قانون می‌بینیم که همیشه به تاخیر می‌افتد و مثلا درباره چراغ راهنمایی و رانندگی به دلیل فرهنگ‌سازی درست تقریبا به موضوعی همه‌گیر تبدیل شده است؛ اما درباره قانون حجاب که تاج بندگی است، متاسفانه هر روز به تاخیر می‌افتد.

این فعال فرهنگی با بیان فعالیت‌هایی که در حوزه حجاب صورت گرفت، اظهار داشت: امسال برای زنان قمی در دفاع از حریم خانواده تجمعی داشتیم که ابتدا در مصلی برگزار شد و بعد از آن به سمت چهارراه شهدا حرکت کردیم و این موضوع را خود خواهرانی که نگاه ارزشی به مسئله حجاب داشتند، به راه انداختند و کمترین دستگاهی برای این موضوع حاضر شد.

وی تاکید کرد: امروز مخاطب اصلی تبلیغات در رسانه‌ها زنان هستند. البته تلاش می‌کنند که از زنان هم به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده کنند و به خصوص در شیوه تبلیغات از الگوهای غربی تقلید کرده‌اند. همین فروشگاه سرای ایرانی از زن برای تبلیغات استفاده می‌کند، البته تذکر داده شد و کمی موضوع تلطیف پیدا کرد.

رئیس بسیج جامعه زنان درباره فعالیت تبلیغی برای روشنگری در حوزه‌های مختلف پیرامون حجاب گفت: مثلا در موضوع آرایشگاه‌ها باید این نکته را یادآور شد که ناخن کاشتن چه حکمی دارد. باید گفت که این ناخن که کاشته می‌شود، وضو، غسل و بعضی دیگر احکام شرعی رعایت نخواهد شد و فقط ناخن نیست و بسیاری مسائل دیگر است که زیاد شده و باید نسبت به آن آگاه‌سازی را آغاز کرد؛ البته ما این کار را در حال حاضر به اندازه توان خودمان انجام می‌دهیم. /882/ت302/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سیما
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
خانم ابراهیم آبادی شما بی نظیر هستید
1
0