۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۸۰۵۵

انتقام موشک‌های مقاومت از آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود

انتقام موشک‌های مقاومت از آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود
همه نیرو‌های رزمی جبهه مقاومت طی ۲۴ ساعت گذشته مثل یک تن واحد، رژِیم صهیونیستی و متحدانش را در منطقه هدف قرار‌دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، این جبهه گسترده از فلسطین تا عراق و جزیره‌ًْالعرب را در بر می‌گرفت؛ در نوار غزه جنبش حماس چند موشک به سمت شهرک صهیونیست نشین «سدیروت» پرتاب کرد و بر اساس گزارش‌ها از داخل فلسطین اشغالی، 34 صهیونیست به خاطر هراس شدیدی که داشته‌اند، زیر دست و پای دیگران زخمی شدند.


در عراق رزمندگان «حشدالشعبی» پایگاه نظامیان آمریکایی موسوم به«مخمور» در استان «نینوا» را با دو موشک هدف قرار ‌دادند. به گزارش فارس، پس از این حمله، بالگردهای آمریکایی به صورت گسترده بر فراز این پایگاه به پرواز درآمدند. کسی از تلفات احتمالی آمریکایی‌ها در این حمله خبر‌دار نشد.


طی یک ماه اخیر پهپاد‌های رژِیم صهیونیستی پنج‌بار مراکز حشد‌الشعبی در عراق را هدف قرار‌داده بودند. در آخرین مورد ، پهپاد اسرائیلی در جاده «عکاشات- القائم» و در فاصله ۱۵ کیلومتری مرز عراق وسوریه، نیروهای حشد‌الشعبی را هدف قرار‌دادند، که به شهادت دو تن از این نیروها انجامید.


در همین حال فرماندهی عملیات حشد‌الشعبی در استان نینوا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سازمان اطلاعات فرماندهی عملیات حشد‌الشعبی در نینوا یک پهپاد را که بیش از ۲۰ دقیقه بر فراز یکی از مقرها در حال پرواز بود هدف قرار داده است.


«هادی عامری» یکی از فرماندهان حشدالشعبی، آمریکا را مسئول هرگونه حمله به حشد‌الشعبی دانست و از این کشور خواست عراق را ترک کند.


همزمان با این حملات، از عربستان نیز خبر رسید، انصارالله یمن بزرگ‌ترین حملات موشکی را علیه عربستان به عنوان مهم‌ترین متحد آمریکا در منطقه و حامی جبهه صهیونیستی، تدارک دید و مواضع مورد نظر خود در شهر ریاض را نیز با پهپاد‌های ش هدف قرار‌داد.


مورد جالب دیگری که طی روزهای گذشته قابل ملاحظه بود، هم صدایی و محکومیت هم زمان حملات رژِیم صهیونیستی به عراق و لبنان توسط هریک از گروه‌ها و کشورهای عضو جبهه حامی مقاومت بوده است.


در هر حال‌، به نظر می‌رسد که رژیم اسرائیل می‌خواهد راهبرد قدیمی خود در دهه 1970 را بار دیگر اجرا کند؛ آن زمان این رژِیم توانسته بود با حمله گسترده به کشورهای مختلف عربی، در صفوف جبهه مقابل تزلزل ایجاد کند و کشورهای حامی خود را نیز به حمایت از خودش وارد میدان نماید. این در حالی است که تحولات دیروز به این رژِیم نشان داد که اوضاع خیلی عوض شده است؛ جبهه گسترده مقاومت نه تنها از خود تزلزلی نشان نداد، بلکه وحدت و همگرایی میان خود را به رخ همگان کشید. سلاح‌های این جبهه نیز به قدری مرگبار است که حتی حامیان اسرائیل نیز احساس واهمه می‌کنند و در حمایت شان از این رژیم تردید دارند.


بسیاری از کارشناسان نیز تحرکات این روزهای رژِیم صهیونیستی در منطقه را به تحولات داخلی این رژِیم ربط می‌دهند و می‌گویند که این اقدامات اسرائیل‌، نوعی لاف انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژِیم صهیونیستی است؛ نتانیاهو می‌داند که اگر در انتخابات آتی ببازد، به خاطر اتهاماتی که به او وارد است، باید مستقیم به زندان برود. به همین خاطر و برای این کلا روند موجود را عوض کند و بر هم بزند، دست به ماجراجویی‌های کور می‌زند.


در هر حال، واقعیت این است که رژِیم اسرائیل اکنون از پنج طرف در محاصره قرار دارد و هرگونه ماجراجویی جدید ممکن است به نابودی همیشگی این رژِیم تمام شود./1360//101/خ

منبع: کیهان
ارسال نظرات