۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۱۸۰۶۰
حجت الاسلام والمسلمین علوی:

قدرت نظامی ایران اسلامی مانع تعدی و دست درازی دشمنان شده است + فیلم

قدرت نظامی ایران اسلامی مانع تعدی و دست درازی دشمنان شده است + فیلم
وزیر اطلاعات با بیان اینکه فرهنگ شهادت طلبی ملت ایران قدرت سلطه گری را از آمریکا گرفته است، گفت: با فرهنگ شهادت می توان با قدرت های جهان مبارزه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، امروز در سی و هشتمین بزرگداشت شهیدان هشتم شهریور که در سالن همایش های بنیاد فرهنگی رفاه برگزار شد، گفت: عزت و سربلندی ایران اسلامی مدیون شهیدانی است که با ایثار و از خودگذشتگی عزت و استقلال را برای کشور ایران به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به اینکه قدرت یک کشور در قدرت بازدارندگی دفاعی آن مشاهده می شود، ادامه داد: قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران مانع تعدی و دست درازی دشمنان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی بیان داشت: امروز زمانی که با کشورهای اروپایی صحبت می کنیم با اینکه توشه و توان نظامی آنان از نظر عده و عده نسبت به جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر است اما از نظر اراده هیچ استقلالی از خود ندارند و به نوعی با استکبار جهانی باید هماهنگ باشند، آیا این قدرت است که آنان دارند؟

وزیر اطلاعات ادامه داد: کشورهایی که در شرق جمهوری اسلامی ایران هستند نیز زمانی که می خواهند تصمیم بگیرند از خود استقلال و اراده ای ندارند و به نوعی خودشان نمی توانند تصمیم گیرنده باشند اما جمهوری اسلامی ایران بر مبنای منافع ملی، امنیت ملی، عزت اسلامی و آزادی سرزمین مظلوم فلسطین به راحتی در هر زمینه ای مستقل تصمیم می گیرد و نیازی ندارد با مستکبران هماهنگ شود؛ استکبار نیز خوب می داند ایران با اراده خودش تصمیم می گیرد.

وی با بیان اینکه استقلال و اراده یک ملت تنها به زاد و توشه نظامی آن مربوط نمی شود، گفت: ملتی مقتدر است که استقلال داشته باشد؛ فرهنگ شهادت چنین اقتداری را برای یک ملت به ارمغان می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی ادامه داد: اگر فرهنگ شهادت در یک جامعه نهادینه شود مردم آن جامعه دیگر زیر بار زورگویی و قلدری های دیگران نمی روند و با استقامت در برابر مستکبران مقاومت می کنند.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: ملتی که زندگی با عزت و کرامت را انتخاب می کند با اقتدار به سوی مرگ شرافت مندانه که همان شهادت است گام برمی دارد؛ ملتی که فرهنگ او با شهادت عجین است اجاره نمی دهد اراده دیگران استقلال او را تسخیر کند.

وی استقلال ملت ایران را از برکات قرآن و اسلام برشمرد و گفت: قرآن کریم هیچ امری را که موجب ذلت جامعه اسلامی شود در آموزه های خود قرار نداده تا کافران نتوانند بر مسلمانان مسلط شوند و هر آموزه ای که سبب شود کفار بر مسلمانان مسلط شود از دیدگاه اسلام ملغی است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با استناد به کلام امام حسین(ع) که فرمودند: مرگ با عزت به از زندگی با ذلت است، ابراز کرد: شهادت ریشه در فرهنگ عاشورا و محرم دارد این فرهنگ عاشورا است که مردم را به داشتن زندگی شرافتمندانه توام با استقلال سوق می دهد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: اگر ملتی به فکر راحتی باشد و از مرگ بترسد به راحتی در برابر تهدیدات دشمنان تسلیم می شود تا بتواند چند روزی بیشتر زنده باشد؛ اسلام بر روی این فرهنگ خط بطلان می کشد و می گوید این مرگ است؛ مرگ انسان با زندگی زیر سلطه او رقم می خورد.

وی افزود: برای دفاع از استقلال و شرافت باید با عزت به سراغ مرگ رفت، این قرآن است که عزت و شرافت انسان را در مرگ با عزت بیان می کند. گاهی انسان ها مرگ را نیستی و عدم می بینند از مرگ می هراسند براین اساس زمانی که ملتی از مرگ بترسد در برابر دیکتارتور ها و استکبار سر تسلیم فرود می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه انسان با مرگ از جایی به جای دیگر منتقل می شود و مرگ به معنای عدم نیست، گفت: کدام انسان عاقلی وجود دارد که از اینکه از دنیای حقیر به عالم وسیع آخرت برود ناراحت شود.

وی ادامه داد: کسی نمی تواند از مرگ فرار کند و مرگ همه را خواهد بلعید پس چه بهتر که انسان مرگ با عزت یعنی شهادت را انتخاب کند؛ کسانی که شهادت را انتخاب می کنند از تهدید دشمنان نمی ترسن.

وزیر اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت به عنوان یک سرمایه است که عزت ملی را برای مردم ما به ارمغان آورده اگر امروز لبنان می تواند در برابر صهیونیسم جهانی بایستد داشتن تسلیحات نظامی نیست بلکه به سبب اعتقاد به فرهنگ شهادت است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات