۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۱۸۰۸۵
ارزیابی عملکرد مجلس دهم (۴) | حجت الاسلام سالک:

عملکرد مجلس دهم مطلوب نبوده است | مجلس بر اولویت‌های جامعه تمرکز کند

عملکرد مجلس دهم مطلوب نبوده است | مجلس بر اولویت‌های جامعه تمرکز کند
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به ارزیابی عملکرد مجلس دهم پرداخت و گفت: عملکرد مجلس دهم به صورت کلی و در زمینه برخورد با اشرافی گری مطلوب نبوده است.

حجت الاسلام احمد سالک نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به ارزیابی عملکرد مجلس دهم پرداخت و با اشاره به ایجاد تحول در برخی بخش های آن گفت: به عنوان مثال اخیراً رستوران غذایی مجلس تغییر کرده و پخش غذا به صورت بسیار مدیریت شده انجام می شود و این به نوبه خود بسیار خوب است.

وی به اقدامات مجلس دهم در زمینه مبارزه با تجمل گرایی اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس در همین راستا قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تصویب کرده و سعی دارد جلوی کسانی که از دو یا چند جا حقوق گرفته و صندلی های نخبگان و جوانان را اشغال کرده اند را بگیرد.

حجت الاسلام سالک همچنین اقدامات مجلس دهم برای رفع موانع رشد تولید و کنار زدن بروکراسی های اداری را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: با قوانینی که مجلس در زمینه رفع بروکراسی های اداری تصویب کرد، کار سرمایه گذاری در بخش های مختلف بسیار تسهیل شده است و این به نوبه خود جلوی بسیاری از نامه نگاری های بی مورد و یا چه بسا رانت خواری ها و ویژه خواری ها را می گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس دهم همچنین در زمینه تعیین حقوق کارمندان توانست جلوی بسیاری از عدم نظارت ها بر حقوق های کارمندان را بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در یک نگاه کلی عملکرد مجلس دهم در زمینه برخورد با اشرافی گری چندان مطلوب نبوده است، بیان کرد: گرچه مجلس کنونی اقدامات بسیاری در برخی زمینه ها انجام داده است، اما عملکرد آن را نمی توان در حد مطلوب دانست.

حجت الاسلام سالک با تأکید بر ضرورت توجه و تمرکز مجلس دهم بر طرح هایی که در اولویت جامعه قرار دارد، بیان کرد: مجلس کنونی در مدت باقیمانده خود باید به مسائلی همچون فضای مجازی، مقابله با بیکاری، بسترسازی برای ایجاد اشتغال و تلاش برای فقرزدایی توجه جدی داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز ما با یک پدیده به نام «بیکاری» مواجه هستیم که بسیار نگران کننده است و مجلس باید آن را در اولویت خود قرار داده و برای حل آن اقدامات راهبردی انجام دهد.

وی در پایان با ارزیابی کلی از عملکرد مجلس دهم بیان کرد: اگر بخواهم به عملکرد این مجلس نمره بدهم، نمره 10 را به آن خواهم داد./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات