۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۱۸۰۹۶
آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد؛

مراسم‌های ماه محرم سنتی برگزار شود | ضرورت جلوگیری از مناسک سازی‌ها

مراسم‌های ماه محرم سنتی برگزار شود | ضرورت جلوگیری از مناسک سازی‌ها
امام جمعه کرج گفت: دشمن برای ازبین بردن کارایی معارف اهل‌بیت درصدد بدل‌سازی و مناسک سازی است از این رو سعی می‌کند چیزهایی را که باروح جریان امام حسین فاصله دارد درست کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، جلسه ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر البرز، به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور سایر اعضاء در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه «محبت اهل‌بیت»، «گریه بر اهل‌بیت» و «معارف خاندان عصمت و طهارت» خیلی گران‌بهاست، تصریح کرد: هدایت جامعه، بشر و انسان درگرو اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است.

وی در ادامه افزود: دشمن برای از بین بردن کارایی معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) درصدد بدل‌سازی و مناسک سازی است لذا سعی می‌کند گریه بدلی، هیئت بدلی، روضه بدلی و چیزهایی را که باروح جریان امام حسین (ع) و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) فاصله دارد درست کند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه در مقابل یک هجمه عمیقِ عقبه دارِ ریشه‌دار به اسم نفوذ در نظام اسلامی هستیم، بیان داشت: نفوذ فرهنگی به‌شدت سازماندهی‌شده و بر اساس یک طراحی دقیق کار خود را انجام می‌دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه کشورهای استکباری به‌صورت مرتب و برنامه‌ریزی‌شده سعی در نفوذ در نظام اسلامی دارند، خاطرنشان ساخت: مهم‌ترین بخش نفوذ، نفوذ فرهنگی است.

وی یکی از مهم‌ترین مظاهر نفوذ را از بین بردن باورهای اصیل برشمرد و گفت: مناسک سازی و ایجاد بدعت در مراسمات مذهبی یکی از طرح و برنامه‌های دشمن برای نفوذ فرهنگی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن بازخوانی بیانات امامین انقلاب، خاستگاه انقلاب اسلامی را عزاداری سنتی دانست و افزود: عزاداری سنتی اثرگذار، اثربخش، حرکت آفرین و پدیدآورنده انقلاب اسلامی بود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به برخی انحرافات به وجود آمده در عزاداری‌های عصر حاضر، یادآور شد: آرایش‌های زنانه و مردانه و پوشش‌های ویژه سبب ایجاد یک جریان خاص در محرم شده که این جریان سازی‌ها خود گواهی برای مظلومیت سرور و سالار شهیدان در عصر حاضر است.

وی با تذکر این نکته که این رخدادها نشان‌دهنده غفلت دستگاه‌های متولی است، گفت: معضل مهم ما بروز خارجی افراد است که برخی از آن‌ها با هنجارشکنی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند، مثلاً نحوه پوشش و حجاب، تجمعات حاشیه دسته‌های عزاداری، علم کشی روز سیزدهم محرم و ایستگاه‌های صلواتی که غیراصولی برپاشده منشأ معضل و انحرافات است و باید ساماندهی شود.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز اذعان داشت: خیمه امام حسین (ع) باید معرفت افزا باشد اما اگر سیستمی باشد که راه بیندازند و پاتوق شدن را به وجود آورد این اشکال دارد و از دستگاه‌های عضو ستاد خواسته می‌شود تا جانمایی‌هایی را برای انضباط و ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی در نظر بگیرند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات