۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۱۸۱۲۸

امام جمعه بیروت خواستار تمسک به سیره فکری امام موسی صدر شد

امام جمعه بیروت خواستار تمسک به سیره فکری امام موسی صدر شد
امام جمعه بیروت تصریح کرد که ما در دوران کنونی بیش از پیش به تجربیات و سیره فکری امام موسی صدر نیاز داریم.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت میزبان جمعی از اعضای جنبش «أمل» به ریاست حجت الاسلام شیخ حسن المصری نائب رییس دفتر سیاسی این جنبش بود و با آنان به گفت وگو نشست.

حجت الاسلام فضل الله در این دیدار گفت: امام موسی صدر نقش بسیار اساسی در حفظ لبنان، تقویت روحیه مقاومت و وحدت ملی بین مردم داشت.

وی تاکید کرد که دیدگاه و نظرات اسلامی و نقش برجسته امام موسی صدر در مبارزه با جهل، تخلف و انواع ظلم و فساد و ایستادگی در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی بی بدیل بود. ما بیش از پیش به تجربیات و دیدگاه های امام موسی صدر در راستای حفظ وحدت داخلی و اسلامی و تشکیل و تقویت دولت قوی نیاز داریم.

سید موسی صدر معروف به امام موسی صدر (زادهٔ ۱۴ خرداد ۱۳۰۷ش در قم)، از عالمان و اندیشمندان شیعه در عرصه فرهنگی و سیاسی است که پس از هجرت از ایران به لبنان، مجلس اعلای شیعیان لبنان و جنبش امل را تأسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان این کشور را عهده‌دار شد. او در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی، ناپدید شد. بسیاری گزارش‌ها حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، ولی گزارش‌هایی نیز در دست است که او کشته نشده و در زندان‌های لیبی بوده است. پس از سقوط معمر قذافی نیز هیچ گزارش رسمی جدیدی از وضعیت او به دست نیامد.

ارسال نظرات