۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۱۸۱۴۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

به جوانان در هیئات مذهبی میدان داده شود

به جوانان در هیئات مذهبی میدان داده شود
حجت الاسلام حسینی گفت: به جوانان پرشور و فعال و انگیزه در هیئات مذهبی باید میدان داد تا با حضور و همکاری همه عوامل مراسمی باشکوه و در شأن سیدالشهدا برگزار شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی سه شنبه شب در همایش مسؤولان هیات مذهبی کاشان با موضوع بررسی موانع و مشکلات ماه محرم که در مرکز هیات فاطمیه میدانگاه آقا کاشان برگزار شد گفت: نظم و انضباط هیئات مذهبی در شهر توریستی کاشان همراه با نظم و انضباط در برگزاری هر چه باشکوه‌تر شدن آیین‌های سوگواری ضروری است.

وی به لزوم صبوری، حلم و بردباری روسای هیئات‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: همه مشکلات و اختلافات با رعایت صبر و آرامش می‌تواند مدیریت و مرتفع شود.

حجت الاسلام حسینی، رعایت قوانین و مقررات پلیس راهور و نیروی انتظامی و نظم و انضباط لازم از سوی هیئات مذهبی در مراسم‌های عزاداری را مهم دانست و گفت: همه هیئات مذهبی موظف به رعایت مقررات اتخاذ شده کمیسیون امنیتی و شورای تامین این شهرستان به ویژه درعدم برپایی ایستگاه‌های صلواتی در خیابان اصلی شهرهستند.

به گفته وی کاشان شهری توریستی است که برگزاری آیین سوگواری و عزاداری در شأن و جایگاه این شهرستان را می‌طلبد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، میدان دادن به جوانان را در کنار راهنمایی و استفاده از تجربه بزرگتر‌ها را در هیات مذهبی تاکید کرد و گفت: به جوانان پرشور و فعال و انگیزه در هیئات مذهبی باید میدان داد تا با حضور و همکاری همه عوامل مراسمی باشکوه و عظمت و موثر در شان سیدالشهدا را برگزارشود.

حجت الاسلام حسینی همچنین با تقدیر و تجلیل از میزبانی هیات فاطمیه در برگزاری این گردهمایی و آیین چاووش محرم ابراز کرد: تخلق به ادب و آداب و اخلاق حسینی برای همه هیئات مذهبی ضروری است.

مجتبی رضا زاده رییس شورای هیئات مذهبی کاشان نیز با تقدیر از مسؤولان هیئات مذهبی و پیرغلامان حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر فلسفه عزاداری‌ها را ابلاغ پیام عاشورا و اهل بیت (ع) دانست و گفت: تعداد ۵۰۰ هیات مذهبی در کاشان دارای مجوز و ۳۰۰ هیات مذهبی بدون مجوز هستند.

محمد رضوان نژاد معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات شهرستان کاشان نیز با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام عاشورا است، گفت: متاسفانه بیش از ۹۰ درصد از مردم جامعه امر به معروف و نهی منکر را انجام نمی‌دهند.

وی افزود: ما در حالی عزاداری می‌کنیم و برای کسی عزاداری می‌کنیم که فلسفه قیام آن حضرت یعنی امر به معروف و نهی از منکر را رعایت نمی‌کنیم.

رضوان نژاد بر لزوم تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی تأکید کرد و گفت: تشکیل این شورا می‌تواند بسیاری از امور هیئات مذهبی و عزاداری‌ها را درشهرستان کاشان مدیریت کند.

سرهنگ پاسدار مرتضی عمومهدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان با اشاره به اینکه ما نیاز به هیات سکولار هیاتی که بی تفاوت به مسائل روز و مشکلات جامعه باشد نداریم، افزود: هیات سکولار هیاتی داست که افراد آن نسبت به مسائل روز جامعه بی تفاوت، بی خیال باشند و هر اتفاقی در جهان رخ بدهد برایشان مهم نباشد و فقط به فکر منافع خود باشند و بگویند به ما ربطی ندارد. 

لازم به ذکر است: همایش مسؤولان هیات مذهبی کاشان با موضوع بررسی موانع و مشکلات ماه محرم همراه با آیین چاووش محرم از سوی شورای هیئات مذهبی کاشان درمرکز هیات فاطمیه میدانگاه آقا کاشان برگزارشد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات