۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۱۸۱۵۵
یادداشت؛

حتمی‌بودن تهدید سیدحسن نصرالله

حتمی‌بودن تهدید سیدحسن نصرالله
سیدحسن نصرالله در سخنرانی اخیرش، وعده داده است انتقام خون شهدای خود را خواهد گرفت. این مرد هر آنچه می‌گوید، عملی می‌کند. این پاسخ حزب‌الله خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالباری عطوان نوشت: اسرائیل در سوریه و لبنان تلاش می‌کند آتش جنگ در منطقه را شعله‌ور کند. نخست‌وزیر اسرائیل از هدف قراردادن پایگاه‌های نظامی در جنوب پایتخت سوریه و شهادت حداقل سه ‌نفر خبر داد؛ اتفاقی که ممکن است با پاسخ و انتقام‌گیری منجر شود.

حزب‌الله این اقدام را انجام می‌دهد. این اولین‌بار پس از پیروزی جنگ 2006 است که می‌بینیم دو هواپیما در مسیر خود در لبنان ساقط می‌شوند؛ یکی از آن‌ها در دفتر رسانه‌ای حزب‌الله و دیگری در نزدیکی زیرساخت‌های لبنان.

این دشمنی‌های نتانیاهو و اعتراف صریحش بر شلیک موشک و زدن اهدافی از پایگاه‌های نظامی در سوریه و... بر کسی پوشیده نیست. این ‌گونه رفتارهای خشونت‌آمیز و نظامی نتانیاهو به این دلیل است که می‌خواهد از کوتاهی در مسوولیتش و هجمه انتقادات از خود در داخل اسرائیل فرار کند. اینکه می‌گوید نیروهای ایرانی در عمق اراضی اشغالی هستند، اعترافی است بی‌سابقه. این ‌گونه جملات را در حالی عنوان می‌کند که می‌خواهد توجهات را از بار مسوولیتی که بر دوشش است، متوجه امور دیگر کند و به‌نوعی فرار از مسوولیت را در پیش گرفته است تا کمتر با انتقادها از داخل اسرائیل مواجه شود.

نتانیاهو از اینکه محور مقاومت در غزه، یمن یا ادلب به پیروزی‌های چشمگیری دست پیدا کردند، ناراحت است؛ به این دلیل که پهپادهایی برای بمباران مقرهای حشد‌الشعبی در عراق می‌فرستد و می‌گوید نیروهای ایرانی را هدف قرار می‌دهد. او می‌خواهد با این کارش بگوید نیروهای ایرانی در هر جای منطقه که باشند، به آن‌ها حمله می‌شود. باوجوداین، اسرائیل این را فراموش کرده است که نمی‌توان به‌راحتی با قاطعیت و جدیت ژنرال قاسم سلیمانی شوخی کرد یا توانایی‌های او را نادیده گرفت. بازی‌کردن با چنین مردی آسان نیست و خسارت‌های زیادی به طرف مقابل می‌زند. مرد محور مقاومت اگر تهدیدی بکند، اجراشدنی است.

سیدحسن نصرالله در سخنرانی اخیرش، وعده داده است انتقام خون شهدای خود را خواهد گرفت. این مرد هر آنچه می‌گوید، عملی می‌کند. این پاسخ حزب‌الله ازطریق مرزهای لبنان خواهد بود. اسرائیلی‌ها نیز برای درامان‌ماندن، مشغول آماده‌سازی پناهگاه‌های خود هستند. بعید نمی‌دانم حماس، جهاد، حوثی‌ها و حشد‌الشعبی نیز وارد این معرکه شوند. قواعد درگیری‌ها تغییر کرده است و امروز در مرحله‌ای قرار داریم که بسیار خطرناک‌تر از مراحل قبل است. کمربندها را محکم کنید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی به حمله اخیر اسرائیل به دمشق و شهادت تعدادی از رزمندگان مقاومت حزب‌الله اشاره کرد و گفت: ما شوخی نمی‌کنیم. همان‌گونه که در سال‌های گذشته نیز شوخی نکردیم و گفتیم اگر اسرائیل در سوریه برادرانمان در حزب‌الله لبنان را بکشد، در لبنان و نه در مزارع شبعا (مناطق لبنانی تحت‌اشغال رژیم صهیونیستی) به آن پاسخ نشان خواهیم داد. حزب‌الله از این تاریخ به‌بعد، هرگونه هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی را هدف قرار خواهد داد و سرنگون خواهد کرد./1360//101/خ

منبع: فارس
ارسال نظرات