۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۱۸۱۶۱

روایت زندگی شهید مدافع حرمی که نماز شبش هرگز ترک نشد

روایت زندگی شهید مدافع حرمی که نماز شبش هرگز ترک نشد
شهید مدافع حرم حسین آقادادی در راه خدا زندگی می‌کرد؛هرگز نماز شب و زیارت عاشورا را ترک نکرد، زندگی و طرز رفتار او برای رسیدن به شهادت بود.

به گزارش خبرگزاری رسا، وقتی حرف از شهادت می‌شود رشادت و شجاعت و جوانمردی به یادمان می‌آید؛ یادمان می‌آید که مردان و زنانی که به شهادت رسیدند کمی با دیگران متفاوت بودند، متفاوت از این جهت که در این دنیا بند نبودند، گویی از همان ابتدا به دنبال آرزوی خود رفته‌اند و عطش شهادت آنها را از هر چه متعلق به این دنیاست دور کرده است.

اما وقتی حرف از دلتنگی و نبودن شهدایمان به میان می‌آید این ما هستیم که غمی عمیق به دل‌هایمان می‌نشیند و غصه می‌خوریم که چرا این انسان‌های نازنین کنار ما نیستند تا دنیا را برایمان به جای بهتری تبدیل کنند.

جای جوانان و زنان و مردانی که چشم بر همه دنیا و متعلقاتش بستند و راهی میدان مبارزه شدند در میان ما خالیست، انسان‌هایی که هر کدام در زمینه‌هایی متفاوت دارای استعدادها و توانایی‌هایی بودند که در صورت زنده ماندن می‌توانستند برای جامعه اسلام و ایران مفید باشند، اما آرزوی شهادت به آنها اجازه نداد تا دنیا را برای ما به مکانی بهتر تبدیل کنند.

یکی از شهدایی که برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) عازم سوریه شد و به آرزویش رسید، شهید حسین آقادادی است. او یکی از افراد تحصیلکرده و مفید برای جامعه بود که شهادت را به تمام خوبی‌های دنیا ترجیح داد و رخت بربست و آسمانی شد.

شهید حسین آقادادی 2 فروردین 1353 در اصفهان چشم به دنیا گشود، حسین تحصیلات ابتدایی خود را از سال 60 در دبستان شهید محمد قضاوی ناحیه 4  اصفهان آغاز کرد، در 16  اردیبهشت سال 61  برادر بزرگش اکبر در عملیات بیت المقدس شهید شد در حالی که حسین تنها 8  سال داشت اما از همان کودکی تصمیم گرفت در مسیر برادر که همان خط ولایت است قدم بگذارد.

درجه ستوان دومی نخستین درجه نظامی بود که در طول خدمت خود در سپاه پاسداران به آن نائل شد و درجه سرداری آخرین درجه‌ای است که پس از شهادت به پاس خدمات فراوان به ایشان اعطا شد. شهید آقادادی صاحب سه فرزند به نام‌های فاطمه زهرا، ریحانه و محمدرضا است.

شهید آقادادی پاسداری نمونه، با اخلاق و خوش سیرت

از نظر اخلاقی بسیار خوش سیرت و صادق و با محبت بود، درمحل کار با دوستان و همکاران و حتی سربازان بسیار مهربان و خوش برخورد بود نسبت به مافوق خود بسیار با احترام و خاضع و گوش به فرمان بود.

در مورد پست‌ها، کارها و ماموریت‌هایی که به او محول می‌شد نه تنها اعتراضی نمی‌کرد بلکه با تمام توان سعی می‌کرد آن عمل را به بهترین شکل ممکن انجام دهد به خاطر همین حسن خلق و انجام وظیفه چندین مرتبه به عنوان پاسدار نمونه معرفی شد.

تاکید شهید آقادادی به حجاب

همسر شهید حسین آقادادی در مورد زندگی مشترکش با این شهید ولایت مدار گفت: آقا حسین فروردین 53 به دنیا آمد و 26 مهر 96 به شهادت رسید و 4 آبان همان سال در گلستان شهدا اصفهان در کنار مزار برادر شهیدش به خاک سپرده شد.

لیلا مقاره عابد افزود: حسین آقا، به حجاب تاکید بسیار داشتند و به گفته خودشان در همان زمان خواستگاری از طرز چادر گرفتن من، خوششان آمده بود. حتی به حفظ حجاب دو دخترم تاکید بسیار داشتند و خدا را شکر که فرزندانم به این امر واقف بودند.

وی با بیان اینکه حسین آقا سپاه را به دلیل بار معنوی‌اش انتخاب کرد و در ابتدای ورود در یگان گروه مهندسی 40 صاحب الزمان(عج) شروع به کار کرد، گفت: قسمتی که حسین آقا خدمت می‌کرد سختی‌های خودش را داشت و به واسطه شغلش ماموریت زیاد می‌رفت ولی به دلیل اینکه هر دو عاشق سپاه بودیم، همه این سختی‌ها برایمان شیرین بود و این آرامش را خدا به ما هدیه کرد.

زندگی و طرز رفتار شهید آقادادی برای رسیدن به شهادت بود

همسر شهید آقادادی بیان کرد: همسرم روی لقمه‌ای که به خانه می‌آورد حساس بود و اگر مسئولیتی به گردن می‌گرفت تا آخرش می‌رفت و به یاد ندارم کاری را نیمه کاره رها کرده باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید آقادادی که او را به شهادت نزدیک می‌کرد، اظهار داشت: زندگی و طرز رفتارش برای رسیدن به شهادت بود. تک تک نفس‌هایش در زندگی برای خدا خلاصه می‌شد و برای شهادت زندگی می‌کرد و همین عامل سبب شد تا نفس آخرش در راه دفاع از حریم اسلام برود و لباس شهادت را برتن کند.

شهیدی که نماز شبش هرگز ترک نشد

مقاره عابد گفت: شهید آقادادی از 15 سالگی با تاکید پدر مرحومش، نماز شب می‌خواند و به یاد ندارم نماز شبش ترک شده باشد. تاکید بسیار به نماز جماعت و نماز اول وقت داشت و اگر از سرکار به خانه می‌آمد و در بین راه اذان می‌شد، به سرعت به نزدیک‌ترین مسجد می‌رفت و نماز اول وقتش را می‌خواند.

وی ادامه داد: حسین آقا زیارت عاشورای بعد از نماز صبحش را هیچ گاه فراموش نمی‌کرد و به خاطر می‌آورم که اگر فرصت کمی برای قرائت زیارت عاشورا داشت، در مسیر رفتن به سرکار، زیارت عاشورای امام حسین(ع)، دعای عهد و زیارت امام زمان (عج) را می‌خواند. همسرم تاکید می‌کرد که باید هر صبح تجدید میثاقمان با امام زمان (عج) را انجام دهیم.

مهم‌ترین حرف در منزل شهید آقادادی پشتیبانی از ولایت فقیه بود

همسر شهید آقادادی با بیان اینکه حرف نخست در منزل ما پشتیبانی از ولایت فقیه بود، گفت: همسرم گوش به فرمان رهبری بود و حد و اندازه علاقه‌اش به ولایت فقیه قابل توصیف نیست. حرف نخست در منزل ما این بود که باید پشتیبان ولایت فقیه بود و لحظه‌ای از خط ولایت خارج نشد. حتی بچه‌ها را ولایتی بار آورد.

مقاره عابد با اشاره به اعزام همسرش به سوریه و آرزوی شهادت او، اظهار داشت: دو سالی بود که در نوبت اعزام به سوریه بودند و دائم پیگیر این مطلب بودند. عشق شهادت از ذهنش دور نمی‌شد و به این واسطه در همه مراسم تشییع شهدا شرکت می‌کرد تا متوسل به شهدا شود. بعد از پایان دهه اول محرم سال 96، طی تماسی به ایشان گفتند که برای رفتن به سوریه آماده باش. 19 مهر 96 به سوریه اعزام شد.

سجده شکر بجا آوردم؛ همسرم به آرزویش رسیده بود

وی افزود: حسین آقا دوست داشت شهید شود ولی انجام تکلیف برای همسرم خیلی مهم‌تر بود و دائم به من می‌گفت: دعا کن تا مفید باشم. می‌دانستم که حسین آقا شهید می‌شود زیرا در رفتارش در طول زندگی، فرجامی جز شهادت نمی‌دیدم.

همسر شهید آقادادی با اشاره به نحوه شهادت این شهید بزرگوار گفت: 26 مهرماه 96 در حمله گروه تکفیری داعش به پاسگاهی در سوریه، پاسدار شهید حسین آقادادی از ناحیه قلب و گردن به شهادت رسیدند و در تاریخ پنج شنبه 8 آذر 96 در گلستان شهدا و در کنار مزار برادر شهیدشان اکبر آقادادی از شهدای دفاع مقدس، تدفین شدند.

وی افزود: تا 3 روز بعد از شهادت همسرم نمی‌دانستم که حسین آقا شهید شده‌اند ولی از همان روزهای شهادتشان، آرامش عجیبی بر من و فرزندانم حاصل شده بود به گونه‌ای که انگار خداوند خبر شهادت همسرم را زودتر به ما هدیه کرد. زمانی که تابوت همسرم را به فرودگاه اصفهان منتقل کردند، به دلیل اینکه خداوند این قربانی را از ما پذیرفته است، در مقابل تابوت همسرم سجده شکر به جا آوردم./1360//101/خ

ارسال نظرات