۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۱۸۱۶۲

تاکید علمای اهل سنت بر برگزاری دوره تخصصی صحیفه سجادیه در قم‌

تاکید علمای اهل سنت بر برگزاری دوره تخصصی صحیفه سجادیه در قم‌
رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با تأکید بر اینکه نورانیت و شیرینی کلام اهل‌بیت(ع) بر روی اهل سنت نیز اثر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان، شامگاه سه‌شنبه در جمع استادان و طلاب مرکز تخصصی صحیفه سجادیه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد،با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط مرکز تخصصی صحیفه سجادیه اظهار داشت:فعالیت این مرکز با دو یا سه طلبه شروع‌شده است که هیچ‌وجهی هم برای فعالیت خود دریافت نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه کنگره امام سجاد(ع) را با مشکلات فراوانی آغاز کرده و پرچم امام سجاد(ع) را بر دوش کشیدیم،افزود: همکاران مرکز تخصصی صحیفه سجادیه افرادی هستند که دغدغه دین‌دارند و در سخت‌ترین شرایط به فعالیت ادامه می‌دهند و امروز با عنایت خدا و اهل‌بیت(ع) شاهد پیشرفت‌هایی هستیم.

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با اشاره به برکات برگزاری کنگره امام سجاد(ع) بیان کرد: یکی از علمای اهل تسنن می‌گوید با خودم عهد بستم که دیگر هیچ‌گاه از صحیفه سجادیه جدا نشوم،علمای اهل تسنن استان خواستار برگزاری دوره‌های صحیفه سجادیه برای آن‌ها در قم هستند.

لبخندان بیان کرد:بافت استان هرمزگان را دو مذهبی شیعه و سنی است، علما و ائمه جمعه اهل تسنن می‌گویند ما با صحیفه سجادیه آشنا نبودیم و به‌وسیله کنگره امام سجاد(ع)با این کتاب بزرگ آشنا شدیم که این موضوع نشان می‌دهد که نور اهل‌بیت(ع) بر آن‌ها تأثیر گذاشته است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره امام سجاد(ع)ادامه داد: از سال گذشته کنگره به دو قسمت علمی و اجتماعی تقسیم‌شده است و بخش‌هایی را برای رسیدگی به امور فقرا و بد سرپرست و آزادی زندانیان غیر عمد را در نظر گرفتیم.

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با تأکید بر اینکه نورانیت و شیرینی کلام اهل‌بیت(ع) بر روی اهل سنت نیز اثر گذاشته است،گفت: علمای اهل سنت خواهان برگزاری دوره تخصصی صحیفه در قم هستند،حدود دوماه دیگر ساختمان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در چهار طبقه در قم آماده بهره‌برداری است.

حجت‌الاسلام کفیل عضو شورای سیاست‌گذاری مرکز تخصصی صحیفه سجادیه نیز در این مراسم بیان کرد: اگر بدترین دوره اهل‌بیت(ع) دوره امام سجاد(ع) باشد که مدینه غرق در فساد شده بود ولی با همین دعا اوضاع تغییر کرد.

وی افزود: امروز هم اگر ایران فضای مطلوبی ندارد احیای صحیفه سبب اصلاح آن می‌شود، ازاین‌رو باید دغدغه در مورد امام سجاد(ع) و صحیفه در حوزه علمیه بیشتر شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری مرکز تخصصی صحیفه سجادیه بابیان اینکه همت، اخلاص و دغدغه استادان و طلاب این مرکز سبب شده تا گام‌های خوبی در این عرصه برداشته شود،تصریح کرد:هر جریانی که بخواهد اثرگذار باشد باید عقبه فکری آن با حوزه پیوند بخورد و به همین دلیل این مرکز تخصصی در قم ایجادشده است که سابقه‌ای هم نداشته است.

کفیل بابیان اینکه صحیفه سجادیه بهترین متن برای انتقال معارف دینی به خارج از کشور است، خاطرنشان کرد:در معارف کار قوی نکردیم و باید گام‌های جدی و قوی‌تری برداریم و امیدواریم روزی فرابرسد که منبرهای محرم و رمضان بر اساس دعاهای صحیفه سجادیه باشد و شاهد توسعه معارف صحیفه در جامعه باشیم./1360//101/خ

ارسال نظرات