۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۱۸۱۸۴
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ:

بزرگ ترین مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران در تهران افتتاح می شود

بزرگ ترین مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران در تهران افتتاح می شود
بصیری گفت: بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران بقیه الله (عج) در زعفرانیه تهران با ۳۲ هزار متر مربع در حال ساخت است که تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نادر نصیری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در همین اداره برگزار شد، گفت: در کل کشور 830 هزار ایثارگر در سه بخش خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان وجود دارد.

وی افزود: در 22 منطقه تهران بزرگ و حوزه شمیرانات 85 هزار پرونده ایثارگری وجود دارد و این آمار با توجه به جامعه آماری کشور بالغ بر 10 درصد ایثارگران را تشکیل می دهد.

نصیری با اشاره به اینکه 73 درصد ایثارگران به استان تهران اختصاص دارد، ابراز کرد: 4 درصد ایثارگران کشور مربوط به 15 شهرستان استان تهران می شود. به دلیل مهاجرپذیر بودن شهرستان های استان تهران می توان گفت ما 30 هزار ایثارگر مهمان داریم که این آمار خود 5درصد جامعه ایثارگر را تشکیل می دهد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به اینکه همه استانها مطابق با سیاست هایی که از سوی مرکز طراحی شده ایجاد مراکز توانبخشی را لازم و ضروری دانست و گفت: بزرگ ترین مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثارگران بقیه الله(عج) مختص جانبازان در زعفرانیه در 32 هزار متر مربع و با فضای مفید 28 هزار مترمربع در حال ساخت است که تا پایان امسال تکمیل و افتتاح می شود.

وی افزود: این پروژه سال 92 کلید خورد و تا کنون با هزینه 90 میلیارد تومان 85 درصد کار پیشرفت داشته است.

نصیری درباره اشتغال و تحصیل فرزندان ایثارگران، ابراز کرد: هم اکنون 150 هزار دانشجوی شاهد در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند که 30 هزار از این آمار به فرزندان ایثارگر تهرانی اختصاص دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ما آن دسته از فرزندان ایثارگران را که در دستگاه های دولتی جذب نمی شوند و علاقه به کارآفرینی دارند طرح های آنان را از محل منابع بانکی حمایت می کنیم./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 11

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات