۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۱۸۱۹۴
آیت الله علوی گرگانی:

جامعه ای که حیات بسیجی و جهادی نداشته باشد مرده است

جامعه ای که حیات بسیجی و جهادی نداشته باشد مرده است
حضرت آیت الله علوی گرگانی حیات جامعه و انقلاب اسلامی را منوط به عملکرد صحیح بسیج دانست و گفت: جامعه ای که حیات بسیجی و جهادی نداشته باشد مرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با حسن منصفی فرمانده مرکز بسیج نهاد ریاست جمهوری و سازمان های تابعه با بیان این که بسیج در تمام اقشار ملت جا افتاده و به گروه خاصی اختصاص ندارد، تصریح کرد: بسیج جنبه عمومی و فراگیر دارد و ما بسیج را یکی از برکات انقلاب اسلامی و وجود بسیجیان عزیز را در جامعه ارزشمند می دانیم البته اگر بتوانند طبق وظایف خود عمل کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ضمن تجلیل از بسیج و فرهنگ بسیجی در کشور اظهار داشت: بسیجی عنوانی برای افرادی است که وجود آنها در یک جامعه مثل رگ های بدن انسان است؛ در هر قسمتی از بدن انسان اگر رگ برای خون رسانی نباشد آن قسمت از بدن خاصیت وجودی ندارد و فلج می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی حیات جامعه اسلامی را وابسته به حرکت در بسیج در مسیر انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: حیات کشور ما امروز به شما بستگی دارد و جامعه ای که حیات بسیجی نداشته باشد مرده است، چراکه بسیج هرحرکتی را بررسی می کند و مقابل خطرات ایستادگی دارد.

وی با اشاره به آیه «اِنَّ اللهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوا وَ الَّذینَ هُم مُحسِنُون» بیان داشت: بسیج در صورتی موفق است که این آیه قرآن را مدنظر قرار بدهد یعنی اعتقاد به خدا داشته باشد و تمام امورات را وابسته به خدا بداند و احساس مسؤولیت دیگران هم را در خود داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه تقوا را مرکب از یک نفی و یک اثبات دانست و گفت: امام رضا(ع) فرمودند: «معنای تقوا همان لا اله الا الله است»، مثل ترکیب منفی و مثبت در برق که موجب تولید نیرو می شود از این رو انسانی که خدای واحد را اثبات و خدایان دیگر را نفی کند کارهای او به نتیجه می رسد.

وی با اشاره به ویژگی متقین یادآور شد: آنها کسانی هستند که نه تنها به فکر سعادت خودشان هستند بلکه به دیگران هم احسان می کنند، چراکه دگر خواهی و محبت به دیگران ارزش دارد و از میان پیامبران کسانی که بیشتر دلسوز امت بودند مقام بالاتری پیدا کردند، همچنانکه هیچ پیامبری به اندازه پیامبر گرامی اسلام(ص) امت خود را دوست نداشت و در نهایت به مقام سید المرسلین رسید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد: مرحوم امام هم برای همین عزیز شد که مردم و ملت را دوست داشت و آنها را از چنگال ابرقدرت های عالم نجات داد و خدا نیز این مقام را به او داد که روزی نیست که از ایشان یاد نشود، بنابراین توصیه من به شما این است که در هر قسمتی هستید هم خودتان اهل تقوا باشید و در حق دیگران هم کارساز باشید و حوائج مردم را در حدتوان خود تأمین کنید./1330/پ202/ق

ارسال نظرات