۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۱۸۱۹۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

نیمی از مجوز های صدور کتاب در حوزه دین است

نیمی از مجوز های صدور کتاب در حوزه دین است
حسینی کاشانی با بیان اینکه استان قم بعد از تهران در رتبه دوم صدور مجوز کتاب قرار دارد، گفت: بیش از 5 هزار مجوز کتاب در سال 97 در حوزه دین صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهندس سید موسی حسینی کاشانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، صبح امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و با بیان اینکه خبرنگاران نمایندگان مردم در ارزیابی علمکرد مسوولین هستند، عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نهایت تلاش خود را براساس هدف گزاری ها برای رسیدن به اهداف این اداره کل به کار گرفته است اما هنوز با نقطه آرمانی فاصله دارد.

حسینی کاشانی از رتبه دوم استان قم در صدور مجوز کتاب خبر داد و افزود: نیمی از مجوزهای صادر شده در حوزه دین و نیم دیگر مربوط به سایر حوزه هاست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به 150 برنامه فرهنگی برگزار شده توسط این اداره کل در سال 97 اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای برنامه های فرهنگی بودجه جذب شده است.

حسینی کاشانی افزود: 12درصد از بودجه سال 97 مربوط به رسانه، 29 درصد حوزه فرهنگی، 17 درصد حوزه قرآنی، 10 درصد حوزه سینمایی و 32 درصد برای حوزه هنری بوده است.

وی با بیان اینکه میزان یارانه رسانه ها در سال 97 نسبت به سال 96 دو برابر شده است، اظهار داشت: در سال 97 نسبت به سال 96 یک و نیم برابر آگهی توزیع شده میان رسانه ها افزایش یافته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم فعالیت های قرآنی این اداره کل را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: حمایت ها از موسسات قرآنی در سال 97 افزایش یافته است و میزان شرکت کنندگان در آزمون قرآن و عترت کشور از استان قم بیش از ده هزار نفر بوده است.

وی تمرکز برای بالا بردن کیفیت آثار را دلیل کاهش عناوین تولید شده هنری دانست و ابراز داشت: با افتتاح سینماهای شهر آفتاب، استقلال، کانون و آوینه تعداد صندلی های سینما در شهر قم به 2550 عدد رسیده است که هنوز با نقطه استاندارد فاصله دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از افزایش دوبرابری صندلی های سینما در سال 99 در استان قم خبر داد و افزود: در سال گذشته 37 مرکز بازی های رایانه ای و 9 بازی سرا به علت تخلفات پلمپ شده است./1350/ج

ارسال نظرات