۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۱۸۲۰۲
فرمانده تیپ مستقل 83 امام صادق(ع):

برگزاری مجالس حسینی در راستای ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی باشد

برگزاری مجالس حسینی در راستای ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی باشد
حجت الاسلام معتمد با اشاره به کنار گذاشتن ولی دین به عنوان مصیبت اصلی جامعه در شهادت امام حسین(ع) گفت: برگزاری مجالس حسینی در راستای ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عزت الله معتمد فرمانده تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) پیش از ظهر امروز درآستانه فرا رسیدن ماه محرم درجمع کارکنان، مدیران و فرماندهان  این یگان اظهار داشت: زیارت عاشورا در هر ایامی فضیلت دارد بخصوص در محرم و صفر که مداومت بر آن ثواب و اثرات فراوانی در امور دنیوی و اخروی انسان ها دارد.

وی در ادامه با تأکید بر این که عزاداری امام حسین(ع) و مجالس حسینی باید در راستای ماندگاری و حفظ انقلاب و نظام مقدس اسلامی باشد، گفت: ما در ماجرای کربلا و همچنین در مضامین زیارت عاشورا دو مصیبت را شاهدیم، یکی مصیبت عظیم که همان شهادت وجود مقدس و نورانی ابا عبدالله الحسین (ع)، خاندان مکرمشان و یاران با وفای امام (ع) است و مصیبت اعظم که محرومیت جامعه انسانی از حاکمیت رهبران دینی و ولی خدا و کنار گذاشتن راهبران دینی از هدایت و رهبری جامعه بشری است .

فرمانده تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) در ادامه خاطرنشان کرد: این دو مصیبت، تلخ و ناگوارند و لکن مصیبت محرومیت جامعه از رهبری و هدایت و حاکمیت ولی خدا بزرگتر از مصیبت شهادت حسین بن علی(ع) و خاندان و یاران با وفایش است، اصلا حسین بن علی (ع) با زن و فرزند به میدان شهادت آمد و شهادت را با آن وضعیت سخت پذیرفت که مانع وقوع مصیبت اعظم شود.

حجت الاسلام معتمد در ادامه با تأکید بر این که دشمنان مکتب توحید و اسلام، مصیبت عظیم را بر حسین بن علی(ع) تحمیل کردند تا راه را برای مصیبت اعظم باز کنند، گفت: آنها می خواستند با این کار جامعه را از هدایت و رهبری ولی خدا محروم سازنند، بنابراین امروز باید مراقب باشیم؛ اینکه امام(ره) فرمودند: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، این برای جلوگیری از تکرار مصیبت اعظم بر جامعه اسلامی و انسانی است.

وی تصریح کرد: طبق تعبییر امام (ره)، حفظ نظام اسلامی بر حفظ افراد مقدم است هرچند آن فرد امام زمان (عج) باشد، چون امام هم مانند حسین بن علی (ع) جان خود را برای حفظ اسلام فدا می کنند. بنابراین امروز مصلحت حفظ نظام اسلامی مقدم بر مصالح شخصی و گروهی است .

فرمانده تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) با بیان این که اختلاف سلیقه ها نباید به استحکام نظام آسیب بزند، گفت: هر اختلافی که به استحکام نظام و انقلاب آسیب بزند چون در راستای خواست و اراده دشمن است می تواند زمینه فتنه، فتنه گران را مهیا کند، لذا حرام است.

وی یادآور شد: معیار مشروعیت افراد، شاقول مقبولیت و صحت عملکردها، مواضع سیاسی و رفتارهای اشخاص و شخصیت ها، رعایت مصلحت نظام اسلامی و عمل به تدابیر و منویات حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی است، از این رو هرکس به برکت انقلاب توفیق خدمت در انقلاب را بدست آورد،  باید قدر شناس انقلاب و نظام باشد.

حجت الاسلام معتمد در بخش دیگری از سخنان خود سران فتنه 88 را برای همیشه تاریخ مستحق لعن و نفرین دانست و گفت: آنها مصلحت حفظ نظام را نادیده گرفتند و نتیجه عمل سران فتنه تکرار مصیبت اعظم برای نظام اسلامی بود، بنابراین برای همیشه باید مورد لعن ونفرین قرار گیرند به همین جهت امروز بزرگان و نخبگان وخواص جامعه باید به حسین بن علی (ع) اقتدا کنند تا به بنیان نظام اسلامی و حاکمیت ولی خدا در کشور آسیبی از طرف بدخواهان و معاندان وارد نشود./1330/ج

ارسال نظرات