۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۱۸۲۰۸

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
برپایی ۱۳۵۷ پایگاه جشن عاطفه‌ها در خراسان جنوبی و اجتماع طلایه‌داران امر به معروف در استان عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از برپایی ۱۳۵۷ پایگاه جشن عاطفه‌ها در استان خبر داد و گفت: ۹۷۸ پایگاه جشن عاطفه‌ها در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

رضا سلم‌آبادی شعار امسال جشن عاطفه‌ها را «با رنگ مهر رویایی را بسازیم» عنوان کرد و اظهار داشت: امسال تعداد پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها در استان یک هزار و 357 پایگاه است.

وی افزود: مرحله نخست جشن عاطفه‌ها در روزهای 7 و 8 شهریور ماه در 379 پایگاه ثابت و سیار در میادین، معابر اصلی شهرها و روستاها، مراکز نیکوکاری، مساجد و پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در  978 پایگاه در سطح مدارس استان برگزار می‌شود بیان کرد: در حال حاضر 10 هزار و 107 دانش آموز تحت حمایت این نهاد هستند که در آستانه سال تحصیلی جدید نیازمند حمایت مردم هستند.

سلام‌آبادی تصریح کرد: در مرحله نخست 498 نفر نیروی انسانی شامل نیروهای امداد، مراکز نیکوکاری و بسیج در این پایگاه ها مستقر و آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نیکوکار هستند.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در مرحله نخست توسط حوزه‌های حمایتی این نهاد تا پایان شهریورماه بین دانش آموزان نیازمند یتیم و غیریتیم  توزیع می‌شود.

اجتماع طلایه‌داران امر به معروف در خراسان جنوبی برگزار می‌شود‌

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: اجتماع طلایه‌داران امر به معروف نهی از منکر ۱۵ شهریور ماه در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: باید برای احیای امربه معروف برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم که در این امر هر کسی ابتدا باید از خود و خانواده خود آغاز کند.

حجت‌الاسلام احمد رضایی با بیان اینکه نیاز است با توجه به شرایط روز هیئت امنای مساجد به صورت هفتگی شورای فرهنگی را برگزار و در راستای برنامه‌های مختلف برنامه‌ریزی کنند افزود: متاسفانه امروز امربه معروف و نهی از منکر به تعطیلی کشیده شده  و مغفول مانده است.

هنر نقاش آیسکی در ارمنستان

بانوی آیسکی در نمایشگاه ارمنستان درخشید. این نمایشگاه با موضوع «ایران من» در گالری نقاشان ارمنستان برگزار و تابلوی نقاشی از خانم بنی اسدی (تکنیک رنگ روغن و سبک رئالیسم) موفق به دریافت گواهی نامه بین المللی و «تندیس اثر برگزیده» نمایشگاه توسط انجمن نقاشان ایران و ارمنستان شد.

دومین کاروان نذر آب از خراسان رضوی مهمان مردم خراسان جنوبی می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: دومین کاروان نذر آب فردا پنج شنبه از خراسان رضوی مهمان خراسان جنوبی می‌شود.

محمدرحیم شهریاری در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حفظ سلامت اظهار داشت: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اعزام کاروان‌های سلامت به نقاط مختلف استان به دنبال کمک به رفع کمبودهای موجود درمانی در روستاهای دوردست است.

وی با بیان اینکه تیم‌های کاروان سلامت در راستای پاسخگویی به مشلات درمانی روستائیان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند افزود: این کاروان‌ها به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، مشاوره، معیشتی و آموزشی رایگان به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

شهریاری با اشاره به میزبانی خراسان جنوبی از چهار کاروان سلامت مهمان بیان کرد: شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، زیرکوه و طبس میزبان کاروان‌های سلامت از استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، همدان و خراسان رضوی هستند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات