۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۶۱۸۲۳۴
العهد:

حزب الله هم نظیر ایران اعتبار مقاومت را به دشمن ثابت می‌کند

حزب الله هم نظیر ایران اعتبار مقاومت را به دشمن ثابت می‌کند
یک وبگاه لبنانی در تفسیر سخنان دبیر کل حزب الله تاکید کرد مقاومت لبنان هم مثل ایرانی‌ها راهبرد نه جنگ، نه مذاکره و مقابله به مثل را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، وبگاه خبری العهد در یادداشتی با عنوان «پیشینه تجاوزگری رژیم صهیونیستی و پیام‌های سید مقاومت» تاکید کرد، حزب الله هم نظیر ایران قواعد درگیری جدیدی را در برابر دشمن خود اجرا می‌کند.

«إیهاب شوقی» تحلیلگر لبنانی در مقدمه این یادداشت آورده است: در زمانی که توازن‌های بین‌المللی و منطقه‌ای طبق همه محاسبات نظامی و استراتژیک دقیق تغییر کرده است نه مطابق آرزوها، تبلیغات یا جنگ‌های روانی، رفتارهای صهیونیستی با این تغییر‌ها هماهنگی ندارد. آیا این دلیلی دارد؟

العهد پاسخ مثبت به سوال داد و افزود: توازن‌ها بتدریج از وضعیتی که دشمن بدون هیچ بازدازندگی جولان می‌داد، به توازن در بازدارندگی و وحشت تغییر کرد، آن هم به چند دلیل که مهم‌ترین آن، در ادامه آمده است.

دلیل نخست، اعتبار مقاومت حزب الله و عدم متوسل شدن آن به دروغگویی و ارعاب و اهتمام آن به دقت کامل و وفاداری به عهد و میثاق‌هایش است که اولین و بزرگترین نقطه قوت  مقاومت است. این رویکرد مقاومت موجب صبر، استقامت و توسعه ظرفیت آن است و رشته پیوند اخلاقی بین خود و ملت مقاومت در لبنان است که با اتکای بر مقاومت از آن صبر و امید استمداد می‌کند.

این اعتبار همچنین یک سلاح مؤثر در نبرد موجودیتی است  به گونه ای که دشمن جدی بودن مقاومت را درک می‌کند و بدین ترتیب تمام گفته‌های آن را جدی می‌گیرد بدون اینکه دست به ماجراجویی بزند.

دوم: حاشیه استقلالی است که مقاومت از آن برخوردار است. اگرچه متعلق به یک محور است و از نظر اخلاقی به آن وابسته است و از نظر نظامی با آن هماهنگ است، اما در سطح ملی و میدانی از یک تصمیم مستقل برخوردار است.

سوم: خودسازی، روحیه شجاعت، فداکاری  و عدم تحمل هرگونه فشار، ترس یا وسوسه‌هایی است که می‌تواند به انحراف از اصول منجر شود. عزت را به خطر بیاندازد یا هر سایه تحقیر را شکل دهد.

العهد نوشت: این عوامل در کنار فاکتورهای دیگر از مقاومت  یک نیروی منطقه‌ای را تشکیل می‌دهد که به عنوان سدی محکم در  برابر تکه پاره شدن کشورها ایستاده است همچنین ، مقاومت به عنوان حامی ملت‌ها  مانع می‌شود آنها دچار یاس و ناامیدی  شوند و  در برابر تجاوزگری دشمن به دلیل همدستی رژیم‌هایی از منطقه با آنها کاملا تسلیم شوند.

این وبگاه خبری افزود: موازنه‌های جدید اخیراً در پیروزی‌های جبهه‌های مقاومت تجلی یافته است و در شکست داعش که یک پروژه صهیونیستی-آمریکایی در سوریه و عراق  برای درهم شکستن محور مقاومت است و در  درخشش ستاره جدید مقاومت در یمن که مانع سلطه پروژه صهیونیستی- آمریکایی بر تنگه‌ها و محاصره دریایی منطقه شد.

نویسنده تصریح کرد: به نظر می‌رسد دشمن صهیونیستی راه درست را گم کرده و به جای اینکه به این موازنه‌ها احترام گذارد به تنش آفرینی متوسل شده در حالی که این اقدام با همه محاسبات امنیت ملی آن از جمله آنچه در مراکز مطالعات راهبردی اعلام شده در تضاد است.

العهد در تفسیر حملات اخیر رژیم صهیونبستی و میزان جدیت آن برای به راه انداختن جنگی جدید گفت: نتانیاهو انتخابات را پیش رو دارد و تلاش می‌کند حمایت راست‌گراها را به نفع خود جلب کند. بخصوص پس از تجربه بدی که در شکست برای تشکیل کابینه داشت که او را منجر به منحل کردن کنست کرد به جای اینکه به رقبایش اجازه تشکیل کابینه را بدهد و این اقدام منعکس کننده ذهنیت نتانیاهو است  که می‌تواند وی را وادار کند تا برای محافظت از منافع شخصی خود، بی پروا عمل کرده و اقدامی ضد میهنی (از دید صهیونیستی)  پیاده کند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات