۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۱۸۲۸۱
وزیر پیشین امور خارجه:

مذاکره با آمریکا جز ضرر و زیان چیزی برای کشور ندارد

مذاکره با آمریکا جز ضرر و زیان چیزی برای کشور ندارد
وزیر پیشین امور خارجه گفت: مذاکره با آمریکا جز ضرر و زیان برای کشور چیزی را به همراه ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، منوچهر متکی، وزیر پیشین امور خارجه شامگاه چهارشنبه در نشست تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در بیرجند اظهار داشت: مذاکره با آمریکا جز ضرر و زیان برای کشور چیزی را به همراه ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکا قابل اعتماد نبوده و نیست، گفت: حل هیچ مشکلی با آمریکا امکان پذیر و شدنی نیست و در طول انقلاب اسلامی مذاکرات زیادی انجام شده که هیچگاه دشمنان به تعهدات خود عمل نکردند.

وزیر پیشین امور خارجه با بیان اینکه دشمنان علیه انقلاب اسلامی اتاق فکر تشکیل داده و همواره انقلاب را رصد می‌کنند، افزود: انقلاب اسلامی با پیروزی لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.

متکی تصریح کرد: غربی‌ها همواره در تلاش بودند که اعلام کنند ما جامع ترین و بهترین مکتب و مدرسه حکمرانی را تاسیس کردیم اما امام راحل در مقابل این فلسفه غربی‌ها ضربدر زد و دشمنان اعلام کردند از اینکه تمام تلاش‌های ما زیر سوال بردند ناراحت هستیم.

وی ادامه داد: یکی از نخستین محورهایی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تاکید داشتند این بود که داشته‌های خود را بازشناسایی و پیام‌های انقلاب را مرور کنیم.

وزیر پیشین امور خارجه خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در شرایطی صادر شد که آمریکایی‌ها و ترامپ اعلام داشتند که جمهوری اسلامی ایران به چهل سالگی نمی‌رسد بنابراین مقام معظم رهبری یک نگاه چهل ساله به گذشته می‌اندازند و افق چهل ساله آینده را باز می‌کنند.

متکی با بیان اینکه پاسخ اولیه رهبری در این بیانیه به عناصر کوته فکری بوده که گمان داشتند با فوت کردن شعله‌های انقلاب را خاموش می‌کنند، اظهار کرد: شعارهای جهانی انقلاب هیچ وقت بی ثمر نخواهد بود و همواره پویا و زنده و قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نسبت به ابتدای انقلاب مقتدر و قدرتمندتر است، گفت: امروز نیز دشمنان اعتراف دارند که انقلاب اسلامی قدرت برتر منطقه است و هیچ کاری بدون توافق با جمهوری اسلامی در منطقه شدنی نیست./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات