۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۱۸۲۸۹
حجت الاسلام رضایی تهرانی:

کمال انسان در سایه بندگی خدا حاصل می شود

کمال انسان در سایه بندگی خدا حاصل می شود
استاد حوزه علمیه گفت: خلیفه الهی شدن و بروز صفات الهی در انسان نقطه کمال انسان است و انبیا آمده اند تا فضای رشد انسان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رضایی تهرانی، استاد حوزه علمیه شب گذشته در حرم مطهر رضوی خداباوری در اندیشه و عمل را از برجسته ترین درس های انبیاء برای ما بیان کرد.

وی با اشاره به آیاتی از سوره انسان، گفت: انسان هم مانند دانه گندم بوده و دارای استعدادهای فراوانی است،  دنیا محل کشت است و انسان در این بستر دنیا با تربیت انبیای الهی می تواند استعداد خلیفه الهی را در خود بارور کند.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان این که کمال انسان در سایه بندگی خدا به دست می آید، اظهار کرد: خلیفه الهی و جانشین خداوند شدن و بروز صفات الهی در انسان نقطه کمال انسان است و انبیا آمده اند تا فضای رشد انسان را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: اگر انسان به تربیت الهی انبیا و اولیای الهی تربیت شود، تمام استعدادهای این خلیفه الهی می شکفد و گرنه زیر دست و پای شیطان له شده و از بین می رود در این صورت حرف حق را نمی شنود و تنها حرف غیر حق را شنیده، فتنه و فساد را می بیند و لغو را می گوید که این انسان سقوط می کند و از درجه نخستین خود نیز پایین تر می رود.

وی خاطرنشان اکرد: اگر انسان در عبودیت به جایی برسد که براساس اراده الهی هر چه را اراده کند، محقق می شود که از چنین انسانی جز اراده الهی از او صادر نمی شود و این انسان بالنده می شود.

حجت الاسلام رضایی تهرانی تصریح کرد: خداباوری در اندیشه کلمه «لا إله إلّا اللّه» در مدار عمل کلمه « لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ» است و اگر انسان رنگ خدایی گرفت و خدایی شد، همه سرمایه وجودی وی به فعلیت می رسد و رتبه ای پیدا می کند که همه فرشته ها بر او سجده می کنند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات