۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۱۸۳۰۸

مراسم تجلیل از حافظان قرآن در بلغارستان

مراسم تجلیل از حافظان قرآن در بلغارستان
آیین تجلیل از حافظان فارغ‌التحصیل مؤسسه آموزش حفظ «ابوایوب انصاری» در شهر «مدان» بلغارستان به همت انجمن جهانی قرآن و سنت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن جهانی قرآن و سنت وابسته به اتحادیه جهان اسلام با همکاری مؤسسه قرآنی «ابوایوب انصاری»، مراسمی به مناسبت بیستمین سالگرد آغاز فعالیت قرآنی در بلغارستان برگزار و طی این مراسم، از حافظان فارغ‌التحصیل این مؤسسه تجلیل کرد.

شیخ خالد عبدالکافی، معاون دبیرکل انجمن جهانی قرآن و سنت در امور آموزشی و علمی، گفت: این مراسم در راستای رهنمودهای شیخ محمد بن عبدالکریم العیسی، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام و با هدف تجلیل از فارغ‌التحصیلان حافظ قرآن کریم مؤسسه «ابوایوب انصاری» شهر مدان بلغارستان برگزار شد.
 
مصطفی حجمی، مفتی اعظم بلغارستان؛ استاد ودات احمد، رییس مجلس شورای دارالفتوی این کشور؛ شیخ بیرعلی مومن، معاون مفتی اعظم بلغارستان؛ جمال مصل، سرپرست انجمن جهانی قرآن و سنت در کشورهای حوزه بالکان؛ استاد عبدالعزیز محمد، از اعضای انجمن؛ مقامات نهادهای اسلامی، امامان مساجد، معلمان مؤسسه و قرآن‌آموزان و اولیای آن‌ها از حاضران در این مراسم بودند.

این مراسم با قرائت قرآن آغاز شد و در ادامه سخنرانان ضمن تشکر از برگزارکنندگان مراسم، از تلاش‌های اتحادیه جهان اسلام و انجمن جهانی کتاب و سنت برای خدمت به قرآن در سطح جهانی قدردانی کردند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات