۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۱۸۳۱۵

مجلس اعلای عراق خواستار بازبینی در توافقنامه‌های امنیتی شد

مجلس اعلای عراق خواستار بازبینی در توافقنامه‌های امنیتی شد
مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به لزوم بازبینی توافقنامه‌های امنیتی بغداد با طرف‌های بین‌المللی، تأکید کرد که حمله به مواضع الحشد الشعبی بیانگر طرح خطرناکی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «مجلس اعلای اسلامی» عراق به موضوع حمله به مواضع نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) توسط رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

این مجلس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با نگرانی بسیار، پیگیر حملاتی است که مقرهای نظام و امنیتی را هدف قرار داد و باعث شهادت چند نفر شد.

مجلس یاد شده این اقدام را اتفاقی خطرناک در طرح‌های تجاوز به عراق، نقض حاکمیت و تلاش برای آسیب زدن به عوامل قدرت این کشور دانست.

این محلس با اشاره به پیروزی بزرگ عراق در برابر طرح صهیونیستی-داعشی، تغییر موازنه قوا در منطقه و بازگشت عراق به جایگاه پیشین خود در سطح منطقه و بین‌الملل، موارد زیر را متذکر شد:

نخست؛ رد کامل و محکومیت شدید هر گونه خدشه به حاکمیت ملی عراق و  به شمار آوردن هر گونه تجاوز به هر قشری از مردم یا هر بخشی از خاک آن به عنوان تجاوز به حکومت و ملت عراق. لذا سران سه‌گانه باید موضع قاطع و بازدارنده‌ای اتخاذ کنند.

دوم؛ حکومت و همه نهادهای آن را مسئول بازبینی تمامی توافقنامه‌های امنیتی (+) منعقد شده با طرف‌های بین‌المللی ذیربط می‌دانیم تا میزان جدیت پایبندی آنان به آن (توافقنامه) مشخص شود یا اینکه کنار گذاشته شود؛ به گونه‌ای که منفعت ملی عراق از این توافقنامه‌ها حاصل شود.

سوم؛ حمله به عراق، با چندین حمله به کشورهای برادر همزمان بوده که بیانگر طرح خطرناکی برای منفجر کردن وضعیت منطقه و ایجاد خشونت در آن و تضعیف نیروی کشورها است.

چهارم؛ رژیم صهیونیستی، نابودی عراق را در رأس اهدف خود قرار داده و این مسئله برآیند کینه تاریخی است که از این ملت اصیل دارد... ملت ما نیز باید این چالش‌ها را درک کند و با طیف‌های سیاسی ملی و نیروهای ارتش، امنیتی و الحشد الشعبی موضع واحدی اتخاذ کند.

پنجم؛ تمامی قدرت‌های خوب در منطقه و جهان که به صلح و ثبات اهمیت می‌دهند، باید نقش فعالی برای حمایت از عراق در محافل بین‌المللی ایفا و برای جلوگیری از این تجاوز و احترام به حاکمیت عراق، مواضع صادقانه و مسؤولانه‌ای اتخاذ کنند.

ششم؛ در حالی که از سرویس‌های امنیتی می‌خواهیم بیشتر مواظب باشند، از دولت نیز می‌خواهیم که سامانه رصد و دفاع هوایی را ارتقا بخشد.

هفتم؛ مجلس اعلای اسلامی از فرمانده کل نیروهای مسلح حمایت می‌کند.

سازمان الحشد الشعبی پس از حمله پهپادی به نیروهای خود در استان الانبار (غرب عراق) بیانیه‌ای صادر کرد و رژیم صهیونیستی را مسؤول این حمله دانست/983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات