۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۱۸۳۲۹
حجت الاسلام هاتفی:

مسؤولان ازساده زیستی امام راحل الگو بگیرند

مسؤولان ازساده زیستی امام راحل الگو بگیرند
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسؤولان باید از رفتار ساده زیستانه امام راحل الگو بگیرند، گفت: هدف انقلاب ساختمان های مجلل و اشرافی گری نبود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرت الله هاتفی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) با اشاره به هدف خلقت انسان گفت: انسان برای هدف مشخصی آفریده شده است و متأسفانه گاهی همه زندگی خود را در اهداف مادی محصور می کند.

وی بر لزوم توأم سازی علم و عمل اظهار داشت: بر اساس روایات، روز قیامت عالمان بی عمل بدترین عذاب ها را خواهند چشید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه طلاب باید از بند دام های دنیوی همچون ثروت، قدرت و شهوت خود را برهانند، عنوان کرد: اگر طلاب نیت خودشان را خالص کرده و تنها برای رضای خداوند تلاش کنند، قطعا اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.

حجت الاسلام هاتفی با اشاره به ساده زیستی امام خمینی(ره) و منویات ایشان در زمینه ساختن حسینیه جماران، تأکید کرد: با توجه به رفتارهای ساده زیستانه ایشان در می یابیم که هدف اصلی ایشان تجمل گرایی و اشرافی گری نبود، بلکه تنها اهداف دین را دنبال می کردند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسؤولان باید از رفتار ساده زیستانه امام راحل الگو بگیرند، اظهار داشت: هدف انقلاب اسلامی ساخت ساختمان های مجلل و اشرافی گری نیست، بلکه ما باید در سایه انقلاب، آرمان ها و ارزش های دینی را دنبال کنیم.

وی ابراز کرد: اگر طلاب از بند مسائل مادی رها شوند، یک افق بیکران و نورانی در پیش روی شان قرار گرفته و دیگر دنیا و متعلقات آن در نظرشان هیچ جلوه ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام هاتفی با تأکید بر اینکه بر اساس روایات، انسان باید تنها از خداوند طلب کمک کند، افزود: طلاب باید اهل مناجات نیمه شب بوده و در مسیر طلبگی خود تنها از خداوند مدد طلب کنند؛ اگر طلاب جنبه های معنوی را فراموش کنند، پسرفت خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر انسان ها اهداف معنوی و دینی را فراموش کنند، زندگی شان از سطح زندگی حیوانات هم پایین تر خواهد آمد، گفت: امروز متأسفانه برخی افراد در جامعه انسانیت خود را فراموش کرده و به جای فرزند آوری و محبت به پدر و مادرشان، همه وقت خود را برای محافظت از سگ های خانگی صرف می کنند.

وی افزود: گاهی برخی افراد پدر و مادر خود را به سرای سالمندان می برند و به آنها محبت نمی کنند، در حالی که سگ ها را به آغوش می کشند؛ این نشانگر آن است که برخی افراد از انسانیت فاصله گرفته اند.

حجت الاسلام هاتفی با اشاره به اینکه جسم باید تابع روح باشد، روح انسان را مقوله ای فطری و الهی دانست و بیان کرد: اگر جسم انسان تابع روح او باشد، بدون شک زندگی اش معنوی خواهد شد، اما در غیر این صورت نه تنها معنویتی نخواهد داشت، بلکه روز به روز از انسانیت فاصله خواهد گرفت./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات