۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۱۸۳۳۵

اسرائیل در برزخ؛ حزب‌الله لبنان کی انتقام خواهد گرفت؟

اسرائیل در برزخ؛ حزب‌الله لبنان کی انتقام خواهد گرفت؟
تغییر تاکتیک دبیرکل حزب‌الله لبنان و امتناع وی از دادن پاسخ سریع به حمله پهپادی اخیر رژیم اسرائیل، سران این رژیم و جامعه صهیونیستی را سردرگم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، وحشت میان سران و جامعه صهیونیستی دائمی شد وآنها در سراسر فلسطین اشغالی در اضطراب به سر می‌برند و انتظار کشنده ای را تجربه می کنند، چون هر لحظه ممکن است موشک نقطه زن حزب‌الله از را برسد.
اخیرا و در پی ورود دو پهپاد اسرائیلی به جنوب بیروت، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان ، طی یک سخنرانی، رژیم صهیونیستی را تهدید کرده بود که مقاومت طی چند روز آتی ، به این تجاوز پاسخ خواهد داد. در همان زمان اعلام شده بود که حدود 2000 هدف در فلسطین اشغالی باید منتظر فرود موشک های نقطه زن حزب‌الله باشند.

اما دیروز خبر گزاری رسا به نقل از یک منبع نزدیک به دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که سید حسن نصرالله طی نشستی درون حزبی گفت: می‌توانید راحت بخوابید، پاسخ ما امروز نخواهد بود.

به گفته این منبع، نصرالله در نشست مذکور تاکید کرد: مقاومت تعیین می‌کند کی و کجا این ضربه را وارد کند. مقاومت می‌تواند چهار تا پنج هواپیما را ساقط کند نه بیشتر، به طوری که فعالیت اطلاعاتی (جاسوسی) اسرائیل را محدود و مختل سازد.

نصرالله اضافه کرد: ما سلاح تهاجمی و کیفی خود را هرگز خرج پهپادها نمی‌کنیم.

درباره زمان پاسخگویی نیز سید حسن نصرالله اظهار داشت: زمانی که حمله قنیطره رخ داد، حریم هوایی آنجا تحت حفاظت بود، ما شش شهید دادیم، با وجود آن، ۱۰ روز صبر کردیم . الان (هم) ما عجله‌ای نداریم و می‌گذاریم اسرائیلی‌ها در حالت آماده باش باشند.

در همین رابطه، دومنبع مطلع دیگر نیز اعلام کردند، حزب‌الله لبنان برای اجرای «ضربه حساب شده» علیه اسرائیل، برنامه‌ریزی می‌کند، به طوری که هرگز منجر به وقوع جنگ در منطقه نخواهد شد.

این دو منبع مطلع روزسه‌شنبه به خبرگزاری رویترز گفتند، پاسخ حزب‌الله لبنان به شیوه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که منجر به جنگی نشود، که نه حزب‌الله و نه اسرائیل آن را نمی‌خواهند.

این دو منبع افرودند، در حال حاضر رویکرد روی ضربه حساب شده است، اما شیوه‌ای که باید اجرا شود، مسئله دیگری است.

حزب‌الله لبنان صبح روز یکشنبه اعلام کرده بود، یک فروند پهپاد اسرائیلی در ضاحیه جنوبی بیروت سقوط کرده و یک پهپاد دیگر نیز در آسمان همین منطقه منفجر شده است.

دولت بیروت نیز بلافاصله وقوع این رخداد را تایید کرده و آن را تجاوزی علنی از سوی اسرائیل علیه حاکمیت لبنان خوانده است. بیروت همچنین، فورا شکایتی را در ارتباط با نقض حاکمیت لبنان، تقدیم شورای امنیت کرد.

آشفتگی و نگرانی در فلسطین اشغالی
منابع مختلف از فلسطین اشغالی خبر می دهند که کل جامعه صهیونیستی به همراه حاکمان، در وضعیت نگرانی و انتظار به سر می برند و نیروی هوایی این رژیم به صورت شبانه روز در حالت آماده باش است.

پایگاه صهیونیستی «دبکا» اعلام کرد، ارزیابی‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که حزب‌الله همه تلاش خود را برای حمله علیه هدف اسرائیلی طی سه هفته آتی یعنی تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی اسرائیل به کار می‌گیرد.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» هم نوشت: حزب‌الله به زودی یک پایگاه را در شمال اسرائیل هدف قرار خواهد داد.

«‌یوسی یهوشواع»تحلیلگر مسایل نظامی این روزنامه افزود، از آنجا که( اسرائیل) باور دارد سید حسن نصرالله هرگز دروغ نمی‌گوید و همواره پایبند به راستگویی و حقیقت است، اسرائیل از مرحله حمله به مرحله رصد، انتظار و دفاع منتقل شده است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم با اعلام این که تهدیدهای دبیرکل حزب‌الله لبنان، مقامات سیاسی تل‌آویو را ترسانده است، نوشت که دستگاه امنیتی و نظامی اسرائیل برای واکنش تلافی‌جویانه مقاومت آماده می‌شود.
خبرگزاری فارس نیز به نقل از«ایندیپندنت» گزارش داد، اسرائیل از سفارتخانه‌ها ، کنسولگری‌ها و نمایندگی‌های خود در سرتاسر جهان خواسته احتیاط بیشتری کنند و به سفرا و نمایندگان ارشد خود هم توصیه کرده است طی روزهای آتی در خانه‌هایشان بمانند.

منبع مذکور افزود، تل آویو به شخصیت‌های ارشد صهیونیست توصیه کرده از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، به خصوص رؤسای سابق سرویس‌های امنیتی و افسران ارشد بازنشسته، زیرا بیم سوء قصد و تلاش برای ترور آنها وجود دارد.

رژیم صهیونیستی همچنین به مقامات این رژیم دستور داد طی این مدت به ترکیه سفر نکنند، زیرا پیش بینی می‌شود که حماس علیه آنها عملیات احتمالی انجام خواهد داد.

ایندیپندنت نوشت: ارتش اسرائیل هم حضور نیروهای خود در مرز با لبنان را تقویت کرده و مانع عبور و مرور خودروهای غیرنظامی در مناطق نزدیک به نوار مرزی با لبنان می‌شود.

پایگاه خبری «النشره» تاکید کرد که حزب‌الله با پاسخ قطعی به تجاوز رژیم صهیونیستی، معادلات جدیدی را در منطقه تثبیت خواهد کرد.

النشره نوشت: پس از کشته شدن دو عضو حزب‌الله در حمله اخیر اسرائیل به سوریه و پس از سقوط دو هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی در ضاحیه بیروت، سیدحسن نصرالله قول قصاص داد. او چگونه و کی پاسخ خواهد داد؟ ...حزب‌الله به احتمال زیاد با هواپیماهای بدون سرنشین که از لبنان پرواز می کنند، دست به حمله هوایی خواهد زد، اما بدون لو رفتن این که از کجا (این پهپادها) هدایت می شوند.

وی تاکید کرد: حزب‌الله توانایی‌های خود را در این زمینه به ویژه در سوریه، توسعه داده و در آنجا عملیات‌ بسیاری را با هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده است.

تهدید معاون نصرالله
«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت ، نمی‌توان با تجاوز رژیم صهیونیستی همانند یک موضوع گذرا برخورد کرد. پاسخ به هرگونه حمله اسرائیل همان طوری خواهد بود که سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کرده است.

وی تصریح کرد که حزب‌الله درباره چگونگی پاسخ خود صحبتی نمی‌کند، چون ارائه هرگونه جزئیات به نفع تل آویو خواهد بود، اما واکنش حزب‌الله‌ به‌قدر مناسب، غافلگیر کننده خواهد بود.


گروه‌های فلسطینی:در کنار حزب‌الله می مانیم
یک منبع ویژه در مقاومت فلسطین به خبرنگار المیادین در نوار غزه اعلام کرد،در صورتی که جنگ اسرائیل ضد حزب‌الله در بگیرد، گروه های فلسطینی در خط درگیری‌ها قرار خواهند گرفت. این مقام فلسطینی افزود ، اشغالگران باید به خوبی پیام حمایت ما از مقاومت لبنان را متوجه شوند./1360//101/خ

منبع: کیهان
ارسال نظرات