۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۱۸۴۰۲
فرمانده سپاه محمد رسول الله:

حوزویان نهضت تبیین اندیشه های امام خامنه ای را راه اندازی کنند

حوزویان نهضت تبیین اندیشه های امام خامنه ای را راه اندازی کنند
سردار یزدی با تاکید بر اینکه حوزویان نهضت تبیین اندیشه های امام خامنه ای را راه اندازی کنند، گفت: دموکراسی قراردادی عملا در غرب شکست خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) استان تهران، امروز در اولین دوره جامع آشنایی با اندیشه های حضرت آیت الله امام خامنه ای؛ طرح «امین انقلاب» که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، برضرورت تبیین اندیشه های امام راحل و رهبر انقلاب تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که معمولا در راه برداشت از اندیشه های رهبران و نخبگان وجود دارد حجاب معاصرت است.

وی مقصود از حجاب معاصرت را نزدیکی و همزمانی یک رهبر با امتش بیان کرد و ادامه داد: پس از گذشت مدتی از ظهور و ارائه مطالبی از رهبران دینی برخی افراد تازه به تبیین و تحلیل آن مطالب می پردازند در حالی که مدتها از زمان آن کلام گذشته است.

سردار یزدی با یادآوری دوران اول انقلاب، ابراز کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که امام راحل سخن سخنی به زبان جاری می کردند ما با همه وجود به باطن آن کلام وارد می شدیم و به تحلیل بیانات ایشان می پرداختیم و سخنان حضرت امام را از آیات و روایات استخراج می کردیم؛ با تبیین همین اندیشه ها است که بخشی از حجاب معاصرت زدوده می شود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) استان تهران ادامه داد: اگر اندیشه های امام راحل و رهبر انقلای به درستی تبیین شود دیگر دشمنان نمی توانند از این اندیشه ها به نفع مقاصد شوم خودشان سوء استفاده کنند.

وی در خصوص مردم سالاری دینی، گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب مردم سالاری دینی را مطرح فرمودند زبان دشمنان یاوه گو که دم از دموکراسی می زدند را بستند؛ بنابراین دموکراسی غربی چیزی جز دروغ و فریب نیست.

سردار یزدی ادامه داد: در نگاه حضرت آقا مردم سالاری دینی و آن چیزی که در دموکراسی غربی وجود دارد متفاوت است و حتی غربیان به این تفاوت اذعان می کنند. زمانی که موضوع مردم سالاری دینی از طرف معظم له مطرح شد به بحث بن بست تئوریک اندیشه های غرب بسیار تاکید فرمودند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) استان تهران با بیان اینکه دموکراسی قراردادی است که عملا در غرب به بن بست رسیده، ابراز کرد: در حال حاضر جهان غرب علاوه بر بن بست دموکراسی با یک بحران معنویت و دینی روبرو شده است؛ رهبری بارها در این زمینه بیاناتی فرمودند که متاسفانه کمتر به آن توجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم سالاری دینی باید مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد، گفت: فضیلت محوری، هدایت محوری، ایمان دینی و حاکمیت الهی، انتخاب مردم، آرمان گرایی، تکلیف محوری، شایسته سالاری، قانون مندی و غیره همه از اصول و مبانی اندیشه مردم سالاری دینی به شمار می روند.

سردار یزدی درباره فرق میان مردم سالاری دینی با دموکراسی غربی، اظهارداشت: در دموکراسی غربی یک اقلیتی رای دریافت می کنند و حاکم اکثریت می شوند و همین اقلیت به خاطر آنکه چیزی برای ارائه ندارند مدام از یک حزب و حزب دیگر روی می آورند در حالی که در مردم سالاری دینی کرامت و ارزش های انسانی در قالب معنویت محوری و خدا محوری قرار گرفته و به آن قوام می بخشد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: لازم است به آموزه های دینی و خواست مردم از رهگذر این آموزه ها  توجه شود؛ می طلبد نهضتی به عنوان نهضت تبیین اندیشه های امام خامنه ای راه اندازی شود تا عطش نسل جوان امروز با بیانات رهبری برطرف شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات