۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۸۴۰۴
مدیر مسؤول روزنامه کیهان:

نفوذی‌ها قطب نمای خود و جامعه را به سمت آمریکا تنظیم می کنند

نفوذی‌ها قطب نمای خود و جامعه را به سمت آمریکا تنظیم می کنند
شریعتمداری با بیان این که انقلاب موجودیت نظام سلطه را به خطر انداخته است، به دشمنی‌ ۴۰ ساله استکبار علیه ایران اشاره کرد و گفت: انقلاب با وجود مشکلات در حال پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه کیهان، امروز در اولین دوره جامع آشنایی با اندیشه های آیت الله العظمی امام خامنه ای؛ با عنوان طرح «امین انقلاب» که در سالن جلسات سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: عصر عاشورا آن لحظاتی که چند دقیقه ای بیشتر از عمر حضرت باقی نمانده بود و همه یاران ایشان در خون غلطیده بودند حضرت ندای «هل من ناصر ینصرنی» سر می دادند و یاران امروزی خود را صدا می زدند.

وی افزود: ندای امام حسین(ع) در تاریخ پیچید و به عصر کنونی که به نام عصر خمینی(ره) مزین شده، رسید و در این عصر مجدد کربلایی ها آمدند، گویی امام حسین(ع) در روز عاشورا کربلایی هایی را به یاری می طلبیدند که هنوز به کربلا نرسیده بودند اما خواستار درک عاشورا بودند ولی در عالم دنیا حاضر نبودند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه دو گروه حسینیان و یزیدیان از همان روز عاشورا تا به امروز با یکدیگر در مبارزه و نبرد هستند، ابراز کرد: در این درگیری دیگر قرار نیست امام حسین(ع) شهید شود؛ زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد توقع می رفت به ظاهر بار دیگر یزیدیان پیروز شوند در حالی که چنین نشد و خداوند نتیجه انقلاب را به گونه ای دیگر رقم زد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه 40 سال است دشمنان با انقلاب اسلامی دشمنی می ورزند، ابراز کرد: در طول این 40 سال حتی یک لحظه این درگیری و دشمنی متوقف نشده است؛ با همه این دشمنی ها و درگیری ها ما باید بدانیم کجا ایستاده ایم و در چه مختصاتی قرار داریم، زیرا اگر ندانیم کجا هستیم و در کدام مختصات ایستاده ایم نخواهیم دانست تیر برای چه و از ناحیه چه کسی به سوی ما نشانه رفته است.

وی با تاکید بر اینکه درگیری انقلاب اسلامی با نظام سلطه درگیری ماهوی است، گفت: موجودیت انقلاب اسلامی، موجودیت نظام سلطه را به خطر انداخته است و موجودیت نظام سلطه با موجودیت انقلاب از ابتدا در تنازع بوده است؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک روز بدون درگیری نداشتیم و انواع نزاع ها از ترورها، جنگها، تحریم ها گرفته تا مباحث هسته ای همه بیانگر دشمنی با انقلاب اسلامی است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان ادامه داد: مشکل آمریکا با ایران هسته ای نیست بلکه مشکل اصلی آنان به گفته خودشان این است که ایران نه تنها بدون رابطه با غرب بلکه در حال تنازع و تخاصم با آمریکا توانسته به بزرگ ترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه تبدیل شود.

شریعتمداری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: رهبری در این بیانیه می فرمایند: ما سقف جهان ظلمانی را شکافته ایم، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جهان به دو قطب امپریالیسم و مارکسیسم تقسیم شده بود و انقلاب اسلامی آمد و این دو قطب بندی را در هم شکست.

وی ادامه داد: آنان که می گویند انقلاب اسلامی در گذر ایام کمرنگ شده باید به این سوال پاسخ دهند چرا دشمنی و توطئه دشمنان انقلاب روز به روز افزایش می یابد و شتاب بیشتری به خود می گیرد؟

مدیر مسؤول روزنامه کیهان اضافه کرد: امروز نیز در جهان دو قطب حاکم است که یک قطب اسلام و قطب دیگر استکبار است؛ امروز همه مستکبران عالم علیه اسلام متحد شدند. اگر ما بخواهیم جایگاه خودمان را پیدا کنیم باید به این سخن که رهبری فرمودند اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد توجه کنیم چرا که امروز با تکثیر انقلاب شاهد این فتح الفتوحات هستیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در همه عرصه ها توانمند است، اظهار داشت: دو قطب اسلام و استکبار ردپایی نیز در داخل کشور دارند که جریان انقلاب بر مبنای اسلام تکیه دارد و جریان دیگر قطب نمای خود را به سمت آمریکا تنظیم کرده است.

وی با بیان اینکه دست استکبار در مقابل انقلاب اسلام خالی است به خاطر همین به دروغ و هجمه های گوناگون متوسل می شود، گفت: انگاره و تصویرسازی‌ کاذب دشمنان را باید بر هم ریخت؛ هدف اصلی دشمنان را نباید رها کرد و با معرفی اهداف دشمنان از رسوا ساختن چهره واقعی آنان نباید ترسید.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با استناد به کلام امام راحل که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است، ابراز کرد: بر اساس همین کلام هر کاری که آمریکا خواست انجام دهد باید با نگاه تردید به آن نگریست زیرا او بنایی جز خدعه ندارد؛ اگر به آمریکا به عنوان رقیب نگاه شود فریب خوردن از او قطعی است چرا که با شیطان رقابت معنا ندارد.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه خدعه دشمنان باید برای مردم تبیین شود، خاطرنشان کرد: زمانی که سخن از حجاب اختیاری به میان می آید مقصود بی حجابی اجباری است؛ امام فرمودند اگر این بار دست آنان به شما برسد طوری سیلی می زنند که دیگر نتوانید بلند شوید./813/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات