۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۱۸۴۰۶
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

آیت الله شیرازی ملجأ و پناهگاه انقلابیون در مشهد بود

آیت الله شیرازی ملجأ و پناهگاه انقلابیون در مشهد بود
حجت الاسلام فضل با اشاره به فعالیت سیاسی مرحوم آیت الله شیرازی، گفت: در زمان انقلاب منزل ایشان پایگاه مخالفت با شاه و رژیم بود و ملجأ و پناه انقلابیون در مشهد بودند.

حجت الاسلام فضل، از اصحاب و یاران نزدیک مرحوم آیت الله سید عبدالله شیرازی و از اعضای جلسه استفتاء ایشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: مرحوم آیت الله شیرازی بعد از حضور در مشهد، زعیم مردم خراسان و حوزه علمیه مشهد مقدّس شدند.

حجت الاسلام فضل ابراز کرد: آن مرحوم به شدت با تجمّل و تشریفات مخالف بودند و با وجود مرجعیت و زعامت، در ساده ترین شکل ممکن زندگی می کردند.

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به فعالیت سیاسی مرحوم آیت الله شیرازی، گفت: در زمان انقلاب منزل ایشان پایگاه مخالفت با شاه و رژیم بود و ملجأ و پناه انقلابیون در مشهد بودند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع علمی آیت الله شیرازی و فعالیت های این عالم بزرگ شیعه در حوزه های علمیه، گفت: مرحوم آیت الله شیرازی از شاگردان خاص شخصیت ممتاز عالم شیعه مرحوم آقا ضیاء عراقی و مرجع اعلی جهان تشیع مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی بودند و خود نیز شاگردان بسیاری را تربیت کرده و آثار علمی و اجتماعی زیادی از خود به یادگار گذاشتند.

وی افزود: این بزرگ مرجع جهان تشیع در سرزمین های مختلف اسلامی مقلّد داشتند و وقتی رساله ایشان در نجف چاپ شد، فضلای بلاد کشورهای مختلف مانند ایران، لبنان، پاکستان و هندوستان رساله ایشان را به این کشورها بردند و  در زمان فوت این عالم بزرگ نیز جمعیت فراوانی از مشهد و دیگر شهرها و استان ها و نیز دیگر کشورها در مراسم تشییع جنازه شرکت داشتند./864/ت302/ب1

ارسال نظرات