۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۱۸۴۲۹
آیت الله حسینی بوشهری:

اقدامات دستگاه قضا مردم را به آینده انقلاب امیدوارتر کرده است

اقدامات دستگاه قضا مردم را به آینده انقلاب امیدوارتر کرده است
امام جمعه قم بر همکاری قوای مجریه و مقننه با دستگاه قضا در مسیر مبارزه با فساد تأکید کرد و گفت: با اقدامات جدی دستگاه قضا مردم به آینده انقلاب امیدوارتر شده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به پیش رو بودن ماه محرم گفت: سخنرانان و مداحان در این فرصت بزرگ باید وظیفه خود را به درستی انجام داده و جامعه را بیشتر با معارف اهل بیت(ع) آشنا کنند.

وی افزود: مداحان با صوت خوش، مضامین ارزشمند و الفاظ درست می توانند نقش مهم و تأثیرگذاری در فضای جامعه داشته باشند، سخنرانان نیز نباید در تبیین معارف مکتب اهل بیت(ع) کوتاهی کنند، باید عزاداری و دسته های عزا داشته باشیم اما توجه کنیم که از افزایش معرفت جامعه به ویژه جوانان غفلت نشود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان رجایی، باهنر، قدوسی و رییسعلی دلواری اظهار داشت: این عزیزان الگوهای خوبی برای کارگزاران نظام اسلامی هستند که در مصاف با دشمن جان خود را تقدیم کردند.

وی با اشاره به روز مبارزه با تروریسم ادامه داد: دشمنان در مقام ادعا سخنان زیادی مطرح می کنند اما در مقام عمل چیزی برای عرضه ندارند، طالبان و داعش را آمریکایی ها و اروپایی ها به وجود آوردند، منافقان هزاران انسان بی گناه را به شهادت رسیدند و امروز این منافقان در آغوش مدعیان حقوق بشرو مبارزه با تروریسم زندگی می کنند، خوشبختانه مردم جهان چهره مدعیان دروغین را شناخته اند و آن ها چیزی برای عرضه ندارند.

آیت الله حسینی بوشهری به هفته دولت اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر انقلاب به دولت فعلی فرمودند که 2 سال زمان کمی برای کار کردن نیست، دولت باید گزارش دهد که در یک سال گذشته چه کاری انجام داده اند، رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که در مدت باقی مانده باید کارها اولویت بندی شده و از حاشیه سازی و حاشیه پردازی پرهیز شود چرا که ملت نیازمند آرامش هستند.

وی عنوان کرد: مردم می خواهند در برابر دشمن یکپارچه مقاومت کنند، از هر نوع حاشیه سازی که زمینه را برای رخنه دشمن فراهم می کند باید پرهیز شود، اولویت امروز اقتصاد و فرهنگ است و در زمینه اقتصاد باید تولید را رونق ببخشیم و از تولیدکنندگان به عنوان رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی حمایت کنیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: همانگونه که از نیروهای مسلح و پیشرفت های نظامی حمایت می شود باید از تولیدکنندگان حمایت کرد، در ایام حج به هر زائر غیر ایرانی که برخورد می کردیم اعلام می کرد از اقتدار نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب به خود می بالیم.

وی اضافه کرد: مردم دنیا به خاطر وجود چنین رهبری  و نیروهای مسلح و مدافعان اسلام افتخار می کنند؛ ما در عرصه اقتصادی نیز باید شرکت های دانش بنیان را تقویت کنیم و برنامه ریزی داشته باشیم تا از این پیچ تاریخی سربلند بیرون بیاییم؛ البته کارها باید اولویت بندی شده و حاشیه سازی نداشته باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری فرهنگ را یکی از موضوعات کلیدی کشور اما مورد غفلت دانست و گفت: اگر بگوییم که دشمن در مواجهه با ارزش ها در پرتو فضای مجازی قتل عام راه انداخته سخن به گزاف نگفته ایم، باید مراقب ارزش ها و فرهنگ جامعه باشیم و جهتگیری ها و حرکات ما اسلامی باشد.

وی حجاب و عفاف را یکی از دغدغه های مردم متدین و مؤمن جامعه عنوان کرد و افزود: افزون بر این که از خانواده ها و مردم برای حفظ کرامت زن و حجاب و عفاف انتظار داریم، از کارگزاران نظام هم می خواهیم که در همایش ها نسبت به این ارزش دینی و اسلامی ملاحظه داشته باشند و کاری نکنند که دشمن بگوید عده ای بعد از 40 سال با ارزش ها مقابله می کنند؛ این از مطالبات جدی مردم مؤمن و متدین است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی اظهار داشت: تنها یک قوه نمی تواند با مفاسد مبارزه کند بلکه باید قوای سه گانه در کنار هم باشند تا خروجی آن مبارزه با مفسدان به ویژه دانه درشت ها شود.

وی ادامه داد: اگر مجموعه ای بخواهد با مفاسد مبارزه کرده و مجموعه دیگری اعتراض کند خروجی لازم را نخواهد داشت، باید همه قوا نظارت کامل داشته باشند و به مر قانون عمل کنند و ساختارها اصلاح شود، اگر دستگاه قضا قاطعانه ورود کرده تا با مفاسد برخورد کند قوای دیگر باید زمینه اجرای قانون را فراهم کند تا جامعه احساس آرامش کند.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: در همین مدتی که دستگاه قضایی تلاش جدی خود را آغاز کرده مردم به آینده انقلاب اسلامی امیدوارتر شده اند.

وی با اشاره به طرح مذاکره با آمریکا از سوی عده ای عنوان کرد: مسؤولان ان شاءالله دنبال این تجربه تلخ گذشته نخواهند بود، ما تجربه خوبی از مذاکره نداریم چرا که دشمنان در صدد مکر و فریب هستند، دشمن ظاهر را آراسته می کند اما در واقع به دنبال ضربه به نظام و انقلاب است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: باید مسیر کاهش تعهدات برجامی را تا آخر ادامه دهیم تا دشمن بداند که نسبت به عهدشکنی ها بی تفاوت نیستیم، ما از مذاکره با انسان های اهل منطق و تعهد فرار نمی کنیم اما ملت اجازه نخواهد داد که با انسان های بی منطق و غیر متعهد مذاکره کنیم.

وی با اشاره به معضلات کشمیر اضافه کرد: مسأله کشمیر زخمی بر پیکر جامعه اسلامی است، رابطه ما با دولت هند خوب است اما متأسفانه شاهد محدودیت ها و بازداشت ها نسبت به مسلمانان کشمیر هستیم، از مسؤولان هند می خواهیم که شرایط را برای زندگی مسالمت آمیز و آرام مردم مسلمان کشمیر فراهم کنند.

آیت الله حسینی بوشهری همگان را به حضور و کمک در جشن عاطفه ها برای رسیدگی به دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت و کم بضاعت دعوت کرد.

وی در پایان خطاب به حجاج گفت: حال که امسال حج خوبی داشتید، در ولیمه دادن کمی ملاحظه داشته باشید و با ساده برگزار کردن مراسمات به نیازمندان کمک کنید.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد قمین
ارسال نظرات