۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۱۸۴۳۳
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

توجه به فرهنگ دینی مهمترین اولویت دولتمردان باشد

توجه به فرهنگ دینی مهمترین اولویت دولتمردان باشد
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه متأسفانه مدیریت امور فرهنگی امروز کشور به شدت ضعیف است، گفت: باید توجه به فرهنگ دینی مهمترین اولویت دولتمردان باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری اباعبدالله (ع) و دهه اول محرم خاطرنشان کرد: برگزاری مجالس عزاداری و سوگواری و سیاه پوش کردن شهر و خانه در این ایام لازم و ضروری است، اما نباید تنها به ظواهر اکتفا کنیم.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر توجه هر چه بیشتر نسبت به محتوای محرم و عاشورا تصریح کرد: محتوای محرم در امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می‌شود که باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد و این از ضرورت‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه باید محتوای نوحه‌ها و روضه‌ها متناسب با محتوای محرم باشد، ابراز کرد: هیأت‌های عزاداری مراقب باشند نوحی خوانی‌ها به سمت توهین و ابتذال پیش نرود چراکه انجام این کار‌ها خدمت به دستگاه امام حسین نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به نامگذاری امروز به نام روز مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستند که مبارزه کنندگان با تروریسم را جای تروریسم بنشانند و جای این دو را تغییر دهند؛ به یقین تروریسم‌های عالم آمریکای خبیث و حکومت‌های وابسته به آن است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به هفته دولت افزود: مبادا هفته دولت تنها به افتتاحیه پروژه‌ها ختم شود؛ هفته دولت بهترین فرصت برای شناخت نقط قوت و ضعف است، به طوری که از اکنون تا سال آینده نقاط ضعف کاهش یابد.

وی با بیان اینکه متأسفانه مدیریت امور فرهنگی امروز کشور به شدت ضعیف است، گفت: متأسفانه مسائل فرهنگی در رأس امور کشور قرار ندارد و این یک خسران بزرگ است.

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از عدم حضور مسؤولان در نماز جمعه و نماز‌های جماعت خاطرنشان کرد: آنچه دولتمردان باید توجه کنند ترویج سبک زندگی اسلامی، فرهنگ عبادت، مقابله با بی بند و باری، تجمل گرایی و ... است که متأسفانه با برخی از مسائل مقابله صورت نمی‌گیرد که جای نگرانی است و در هفته دولت باید به این مسائل پرداخته شود.

وی با تأکید بر اینکه لازم بود امروز مسؤولان در نماز جمعه شرکت می‌کردند و گزارشی از هفته دولت ارائه می‌دادند، ابراز کرد: باید توجه به فرهنگ دینی مهمترین اولویت دولتمردان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، گفت: در این ایام به مناسبت بازگشایی مدارس این امر صورت گرفته تا به نوعی به افراد بی بضاعت کمک شود.

وی در خصوص بانکداری بدون ربا، تصریح کرد: گلایه مندی‌هایی در خصوص وضع بانک‌ها است، با وجود آنکه قانون بانکداری بدون ربا تصویب شده، ولی شکل نگرفته و آن طور که باید، بانک‌ها در خدمت مردم نیستند که امید است مسؤولان نظام و دولتمردان نسبت به این معنا برنامه ریزی کنند و بانک‌ها را در جهت درست منافع مردم به کار گیرند. /۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات