۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۱۸۴۳۶
امام جمعه اهواز:

مسؤولان به مسأله خانواده برای تحقق تمدن نوین اسلامی توجه داشته باشند

مسؤولان به مسأله خانواده برای تحقق تمدن نوین اسلامی توجه داشته باشند
امام جمعه اهواز گفت: دولتمردان به معروف و منکر توجه کنند و از آنجا که مردم بر دین ملوک هستند، مسؤولان به مسأله خانواده برای تحقق تمدن نوین اسلامی توجه ویژه داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه‌های نمازجمعه امروز اهواز، با بیان اینکه بدون اولویت شناسی، توان و انرژی کشور هدر می‌رود و آفت مشکلات سبب آزردگی جامعه می‌شود، اظهار داشت: اولویت‌هایی که رهبر انقلاب مشخص کرده کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند، در دیدارشان با اعضای هیأت دولت از اقتصاد و فرهنگ به عنوان اولویت‌های کشور یاد کردند و حتی فرهنگی را از مسائل اقتصادی و سیاسی مهمتر می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه فرهنگ، هویت و موجودیت آن جامعه است، عنوان داشت: جامعه‌ای که فرهنگ را در اولویت قرار ندهد، به پوچی و هیچی حرکت می‌کند؛ اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل مسائل فرهنگی هستند، پایمالی فرهنگ هر کشور در اثر هجمه‌های فرهنگی، سبب از دست رفتن آن ملت است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه فرهنگ صحیح اسلامی همه چیز را به سوی خود جذب می‌کند، بیان داشت: خودسازی جامعه، خودپردازی و رسیدن به تمدن سازی نوین اسلامی است و در این باره دولت باید سبک زندگی اسلامی را پیاده سازی و به ابعاد مختلف آن توجه بکند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: دومین اولویت در حوزه فرهنگ، تکمیل و اجرای طرح مهندسی فرهنگی و پیوست‌های فرهنگی و سومین اولویت بهبود فرهنگ کار است.

وی افزود: بهبود فرهنگ مصرف، تقویت فرهنگ قرآنی، مقابله با اباحی گری و بی بند و باری اخلاقی دیگر اولویت‌های فرهنگی دولت است که همه در گرو پیاده سازی سبک زندگی اسلامی می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: پیشرفت با مفهوم اسلامی عبارت از سبک زندگی اسلامی است البته هر کشور و ملتی سبک زندگی خاص به خود دارد که رفتار‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از آن نشأت می‌گیرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه تزلزل خانواده‌ها نتیجه گسترش منکر و تقویت خانواده‌ها نتیجه رواج معروف است، خاطرنشان کرد: دولتمردان به معروف و منکر توجه کنند و از آنجا که مردم بر دین ملوک هستند، مسؤولان به مسأله خانواده برای تحقق تمدن نوین اسلامی توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی ساختار ازدواج باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: کسب و کار، مسکن، تفریح، نوع پوشش و الگوی مصرف برای جامعه در الگوی سبک زندگی اسلامی بسیار در خور توجه و تامل است./۹۴۵۶/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
حاتم شرفی
ارسال نظرات