۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۱۸۴۴۶
ضرغامی:

عده‌ای به بهانه عدم اختیار گسترده درصدد پوشاندن ضعف‌های خود هستند

عده‌ای به بهانه عدم اختیار گسترده درصدد پوشاندن ضعف‌های خود هستند
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی برای پوشاندن ناتوانی خود دخالت رهبری در امور دولت را مطرح می کنند،گفت: سیاست امامین انقلاب همواره حمایت از دولتها بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، قم راه شهر جهاد و بصیرت دانست و گفت: قم همواره در حرکت های انقلابی پیشگام و پیش قراول مبارزه با ظلم و استبداد بوده و امروز در پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب در خط مقدم حضور دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت افزود: این بزرگواران مسؤولان تراز دولت جمهوری اسلامی بودند، در هفته دولت از همه خدمتگزاران و مسؤولان که خدمت صادقانه انجام می دهند تشکر می کنیم.

ضرغامی با بیان این که اداره کشور در شرایط فعلی کار پیچیده و سختی است، اظهار داشت: امروز جبهه استکبار بیش از هر زمان دیگری خطر اشاعه انقلاب اسلامی و تشکیل جبهه مقاومت را در سراسر دنیا احساس می کند، از این رو با همه وجود برای نابودی انقلاب اسلامی تلاش می کند.

وی ادامه داد: از مواضع و اقدامات غرب مشخص است که با هر ابزاری می خواهند سد راه انقلاب شوند و عرصه را تنگ کنند، خدمت در این شرایط سخت است و به همه مسؤولان دولتی و غیر دولتی خسته نباشید می گوییم و آرزوی توفیق داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رابطه امامین انقلاب با دولت ها ابراز داشت: متأسفانه در شبکه های بیگانه و در فضای مجازی سعی می شود تا مشکلات اداره کشور، نقاط ضعف و آسیب ها را به رهبری انقلاب نسبت دهند.

وی عنوان کرد: این بی انصافی است که دستگاه رهبری و شخص ولی فقیه را متهم به دخالت در امور اجرایی کنند و هر جا نقطه ضعفی مشاهده می شود بگویند دخالت رهبری اجازه نداد کار به نتیجه برسد، حتی از سوی برخی در داخل هم چنین مسائلی مطرح می شود.

عضو شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب سیره امام راحل و رهبر معظم انقلاب دفاع محکم و جانانه از دولت ها بوده که با ادبیات امروز می تواند هزینه هایی برای رهبری و ولی فقیه ایجاد کند.

وی اضافه کرد: زمانی که بنی صدر مرکز و کانون خیانت و فتنه بود امام بزرگوار تا آخر از رییس جمهور منتخب مردم حمایت کردند و فرماندهی کل قوا را بر عهده رییس جمهور گذاشتند، خیانت های بنی صدر روز به روز آشکارتر می شد اما امام تا آخرین لحظه از دولت قانونی حمایت کرد.

ضرغامی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در طول دولت های گذشته همواره در همه شرایط حامی و پشتیبان دولت ها بودند، گفت: در مواردی که جریان ها و مردم به حق یا ناحق سبب تضعیف دولت ها شدند رهبری پشیبانی و حمایت کردند و زمینه را برای ادامه کار فراهم آوردند.

وی افزود: ولایت فقیه و اقتدار آن به ویژه نفوذ معنوی ولایت بزرگترین فرصت برای دولت ها است، امروز در دنیایی زندگی می کنیم که زور و قلدری حرف اول را می زند، ممکن است دولت بر اساس تهدیدات محاسباتی داشته باشد و عقب نشینی کند اما وقتی رهبری معظم انقلاب با اقتدار مقابل دشمن می ایستد و مرعوب استکبار نیست، خیال دولت راحت می شود تا در پناه رهبری وظیفه خود را درست انجام دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: اگر تهدیدی متوجه کشور شود و دشمن بخواهد حمله نظامی کند مردمی که باید در جبهه بجنگند و جان خود را فدا کنند با امر رهبری و نفوذ ولایت فقیه وارد میدان می شوند، در پناه چنین اقتدار و معنویتی دولت ها می توانند با خیال راحت کار کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای دوره اصلاحات برخی از اصلاح طلبان تندرو برای این که بعضی از نقاط ضعف را توجیه کنند مدعی شدند که رهبری در امور اجرایی دخالت می کند و رهبری به جای رییس جمهور تدارکاتچی می خواهد و گفتند که رییس جمهور کاره ای نیست.

ضرغامی ابراز داشت: امروز مشکل جدی مردم مسائل اقتصادی و معیشتی مانند گرانی، اشتغال، تورم و مسکن است که بسیاری از آن ها ریشه در داخل دارد، البته تحریم های خارجی تأثیر خود را دارد اما مسأله اصلی نقاط ضعف مسؤولان است، رییس جمهور موفق کسی است که مشکلات را سامان دهد.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب بر اساس اعتقادات مردم و قانون اساسی وظایفی بر عهده دارد و اگر آن ها را انجام ندهد به وظایف الهی و قانونی خود عمل نکرده است، رهبری انقلاب مانند یک معلم اخلاق نیست که فقط توصیه کند و جامعه به هر سمتی خواست برود، حتی رهبر انقلاب مانند مقام والای مرجعیت نیست که فتوا برای مقلدان خود صادر کنند و اگر کسی انجام داد مأجور شود و اگر کسی عمل نکرد باید در قیامت پاسخ دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: رهبری انقلاب نسبت به اتفاقات در کشور مسؤولیت دارد، اگر جایی رهبری احساس وظیفه می کند و تذکری می دهد یا رهنمود و هشداری را بیان می کند بر اساس وظایف رهبری است.

وی اضافه کرد: امام راحل در زمان جنگ تشخیص دادند که دولت آقای موسوی باید ادامه کار دهد و با وجود این که رهبر معظم انقلاب که در آن زمان ریاست جمهوری را بر عهده داشتند حقشان بود که دولت را انتخاب کنند، از این امتحان بسیار سربلند بیرون آمدند و نسبت به ولایت فقیه تبعیت کامل را داشتند نه این که قهر کنند و کنایه بزنند، هدف رهبری از تغییر نخست وزیر برطرف کردن ضعف های دولت بود اما به صلاحدید امام با دولتی که مورد نظرشان نبود با همان جدیت کار کردند.

ضرغامی گفت: دیروز یک نماینده توییت کرده که شنیده شده وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از طرف دفتر رهبری انتخاب شده و اگر این است به ما بگویید که بدانیم با چه کسی طرف هستیم تا بعدا اگر اشکالات داشت به رییس جمهور اعتراض نکنیم.

وی افزود: رهبری در وهله اول در انتصاب هیچ مسؤولی دخالت نمی کنند، بیش از 10 سال در سازمان صداوسیما زیر نظر رهبری انجام وظیفه کردم هرگز رهبر انقلاب نگفتند که فلانی در فلان منصب به کار گرفته شود، هیچگاه به دولت گفته نمی شود که چه کسی را به عنوان وزیر انتخاب کنید.

ضرغامی ابراز داشت: ممکن است گفته شود که فرآیند انتخاب وزیر سالم نیست و در مجلس لابی‌گری‌های بسیاری بر اساس منافع مشترک صورت می‌گیرد اما کسی مانع از انجام وظیفه‌ مجلس شورای اسلامی نمی‌شود و انتقاد هم نمی‌شود، در صورتی که انتقادهای نابه‌جا و غیر منصفانه ای به مسؤولیت‌های قانونی ولی فقیه وجود دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: البته در مواردی که حساسیت بالایی دارد رییس جمهور با رهبری هماهنگ می کند؛ اخیرا رییس جمهور درباره دستگیری و مقابله با فساد گله کرده است، رییس سازمان خصوصی سازی و مدیرعامل ایران خودرو دستگیر شدند و رییس جمهور درجلسات گوناگون و علنی اعلام کرد که رییس قوه قضاییه بدون هماهنگی با دولت مدیران ارشد اجرایی را دستگیر کرده است.

وی ادامه داد: خدمت رهبر معظم انقلاب هم نسبت به این موضوع گله کردند و رهبری فرمودند به همین دلیل تأکید دارم که جلسات رؤسای قوا را مرتب تشکیل دهید تا با هم باشید و با یکدیگر هماهنگ شوید. بالاخره نهادهای دیگر هم مسؤولیت دارند و همه مسؤولیت ها و اختیارات متوجه دولت نیست.

ضرغامی ابراز داشت: اگر رهبری رهنمود نداشته باشند و هماهنگی بین قوا را انجام ندهند کارها جلو نمی رود، اگر رهبری تذکر دهند که افراد دارای صلاحیت برای مسؤولیت ها انتخاب شوند آیا دخالت در کار دولت است؟ نکند جامعه به جایی برسد که برای انجام وظایف قانونی و الهی رهبری ایجاد حرف و حدیث شود.

وی عنوان کرد: عده ای حرف دشمنان را در داخل تکرار نکنند، بارها در مسائل مختلف از رهبر معظم انقلاب سؤال کردیم اما ایشان پاسخ ندادند و فرمودند که خودتان کار کنید و به نتیجه برسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه همه ما پشتیبانی و تقویت دولت است تا وظیفه خود را به درستی انجام دهد اما دولت هم باید متوجه اقتضائات کشور باشد، عصر امروز عصر پرسشگری است و هیچکس نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند، حق مردم است که سؤال و انتخاب کنند، دولت باید به مردم کمک کرده و پاسخ پرسش ها را بدهد،  مسؤولان باید به پرسش های مردم در عرصه های مختلف پاسخ روشن بدهند.

وی اضافه کرد: امروز سؤالات زیادی برای جوانان مطرح است و پرسش های نو پاسخ های نو می خواهد، هرچه درست تر به سؤالات پاسخ بدهیم راه برای انتخاب صحیح جوانان باز می شود، انقلاب اسلامی یک فرایند است و مشکلاتی هم در این مسیر دارد و کسانی که وظیفه دارند باید پاسخگو باشند تا مردم با نشاط در صحنه حضور داشته باشند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمد قمین
ارسال نظرات