۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۶۱۸۴۴۸
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم:

دولت از سیاسی کردن مبارزه با فساد پرهیز کند

دولت از سیاسی کردن مبارزه با فساد پرهیز کند
امام جمعه تبریز گفت: دولت باید از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد پرهیز کند و مسائل جناحی را کنار بگذارد، تا همه بتوانند با فسار مبارزه کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به تلاش‌های رئیس جمهوری فرانسه برای میانجیگری میان آمریکا و ایران و کاستن از میزان تنش‌ها، اظهار داشت: ایران راهبرد جدی مقاومت و کاستن از تعهدات برجامی خود را در پیش گرفته است که با تماس‌های تلفنی مکرر سعی در منصرف نمودن ایران از این راهبرد دارند.

وی توسل آمریکا به فرانسه را دلیل روشن ناکامی آمریکا مقابل ایران دانست و با تذکراتی به دولتمردان، یادآور شد: باید دولتمردان مقابل این سناریوی فریب دشمن آگاه و هوشیار باشند و تذکرات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند تا گام‌های اساسی در احقاق حقوق ملت ایران بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان، خاطرنشان ساخت: زمزمه‌هایی از مذاکره در حاشیه برخی از اجلاس‌ها شنیده می‌شود که باید طبق فرموده مقام معظم رهبری هیچ مذاکره‌ای انجام نخواهد گرفت.

وی با تبریک فرارسیدن هفته دولت، توصیه‌هائی که به دولتیان داشت و گفت: قوه مجریه باید پیشگام مبارزه با فساد باشد و برای ایجاد بسترهای شفافیت مالی و مبارزه عملی با فساد تلاش کند. 

آل هاشم، اذعان داشت: دولت باید از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با فساد پرهیز کند و مسایل جناحی را در این راه کنار بگذارد، تا همه بتوانند با فسار مبارزه کنند.

وی افزود: دولت باید تمام مکانیزم خود را در راستای شفافیت عملکرد استفاده کند، همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند؛ " شفاف سازی شرط اصلی فساد ستیزی است".

نماینده ولی فقیه در استان، به پیامدهای رونمایی ایران از سامانه پدافند هوایی باور 373 پرداخت و اذعان داشت: این رونمایی باعث برهم خوردن دو قطبی سامانه پدافندی آمریکایی و اس چهارصد روسی شد و ایران را تبدیل به قطب جدید پدافند هوایی در خاورمیانه کرد.

وی به ویژگی‌های بارز این پدافند هوائی اشاره کرد و ابرازداشت: دنیا شاهد ظهور قدرت ایران در عرصه‌های پدافند هوایی است و به گفته کارشناسان صنعت دفاعی دنیا در میان پر قدرت ترین سامانه‌های پدافندی هوائی دنیا قرار گرفته است.

آل هاشم، طبق روال هر هفته، تذکر انتخاباتی نیز داشت و ابراز داشت: مردم باید دقت کنند نماینده‌ای که انتخاب کرده‌اند دارای حلم باشد، چنانکه حضرت علی (ع) فرموده اند؛ "الحلم الراس السیاست".

وی به نزدیکی ایام عزاداری ماه محرم اشاره کرد و در درخواستی از هیئات عزاداری، گفت: چنانکه گفته ام، دسته جات عزاداری در ساعات عزاداری خود دقت کنند تا مزاحمتی برای افراد بیمار و... نشود، ساعتی تعیین نمی‌کنم که گوش نکنید که گوش هم نمی‌کنید، اما توصیه می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان، با تاکید بر محور بودن مساجد در عزاداری‌های ماه محرم، تصریح کرد: پایگاه‌های مقاومت و هیئت امنا نیز کمک هیئات عزاداری باشند، بعضا شنیده می‌شود که مساجد از هیئات برای راه دادن به مسجد پول می‌خواهند که بسیار ناپسند است و اداره کل اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی باید نظارت کنند، البته هیئات نیز اگر می‌توانند به مساجد کمک کنند.

وی با تاکید بر اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: باید برای امربه معروف و نهی از منکر به توصیه مقام معظم رهبری که "تذکر لسانی، وظیفه همگانی" است عمل کنیم.

آل هاشم، ادامه داد: در امر به معروف و نهی از منکر باید تذکر خود را داده و رد شویم و منتظر نتیجه نمانیم، چرا که برخی‌ها منکر را تذکر می‌دهند و درگیر می‌شوند.

وی به مصادیق معروف در جامعه پرداخت و گفت: تربیت نسل جوان برای اعتلای کشور، رونق در اقتصاد و تولید، همگانی کردن اخلاق اسلامی، توسعه علم و فناوری، مجاهدت برای اقتدار ملت اسلامی و تلاش برای وحدت اسلامی از مصادیق امر به معروف در کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در استان، همچنین به مصادیق نهی از منکر پرداخت و گفت: جلوگیری از ابتدال اخلاقی، مقابله با دشمنان اسلام، جلوگیری از تضعیف نظام اسلامی، جلوگیری از تضعیف اقتصاد جامعه و جلوگیری تضعیف علم و فناوری، از جمله مصادیق نهی از منکر هستند که باید برای جلوگیری از آن تلاش کنیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از عوامل قدرت مسلمین دانست و خاطرنشان ساخت: امر به معروف و نهی از منکر، نظام را همیشه جوان نگه می‌دارد و عامل امنیت پایدار جامعه اسلامی است، چنانچه ترک آن یکی از عوامل شکست حکومت علی (ع) بود که حضرت علی (ع) در وصیت خود به حسنین، در بستر شهادت می‌نوسد که "اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید، اشرار بر شما مسلط می‌شوند و زمام حکومت را دست می‌گیرند".

 

منبع: تسنیم

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات