۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۱۸۴۵۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد؛

اعزام ۲۵ مبلغ دینی به بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام تبلیغی محرم

اعزام ۲۵ مبلغ دینی به بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام تبلیغی محرم
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از اعزام ۲۵ مبلغ دینی همزمان با ماه محرم به امامزادگان و بقاع متبرکه استان اصفهان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی  اداره کل اوقاف  و امور خیریه  استان اصفهان حجت الاسلام  رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه  استان اصفهان  از اعزام 25 مبلغ دینی همزمان با ماه محرم به امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که همزمان با ماه محرم طرح بصیرت عاشورایی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان از 10شهرور آغاز می شود ، افزود: این طرح با بهره گیری از توان تبلیغی مبلغان دینی اجرایی خواهد شد.

وی هدف از اجرای این برنامه را تبیین فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) با استفاده از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و گفت: این طرح امسال در 350 بقعه متبرکه اصفهان  برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صادقی  با اشاره به این که این مبلغان وظیفه پاسخگویی به شبهات، تبیین و تبلیغ نهضت حسینی، اقامه نماز جماعت و همچنین اجرای برنامه های بصیرتی است، خاطرنشان کرد: حضور مبلغان دینی در اجرای طرح بصیرت عاشورایی به طور حتم به غنای این برنامه خواهد افزود.

مدیر کل اوقاف  و امور خیریه استان اصفهان  با اشاره به این که یکی دیگر از وظایف مهم مبلغان دینی آگاه سازی مردم به ویژه نسل جوان نسبت به بدعت ها و ترویج خرافات از سوی دشمنان در عزاداری ها است، تصریح کرد: حضور مبلغان در عزاداری ها از بسیاری بدعت ها جلوگیری خواهد کرد.

وی  طرح بصیرت عاشورایی را یکی از موفق ترین برنامه های اوقاف در ایام ماه محرم معرفی کرد و گفت: آگاه‌سازی مردم و جلوگیری از ورود و ترویج بدعت‌ها به عزاداری‌‌ها و مجالس عزاداری امام حسین (ع)، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه‌ها، تکایا و موقوفات از اهداف اجرای طرح  بصیرت عاشورایی است.

مدیر کل اوقاف  و امور خیریه استان اصفهان با بیان این که طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از 10 شهریور در سه مرحله دهه اول، دهه دوم و دهه سوم محرم با برنامه مختلف فرهنگی و مذهبی در سطح بقاع  استان  اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح موجب رونق برنامه های عزاداری ماه محرم در اماکن متبرکه خواهد شد. و جهت اجرای این طرح 25 مبلغ اعزامی به بقاع  شاخص شهرستان های آران  و بیدگل ، برخوار، خمینی شهر ،شهرضا ،نجف آباد ، فلاورجان و........ اعزام  می شوند

وی در ادامه  با اشاره به این که وقف نقش بسیار مهم و محوری در گسترش فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی داشته است، خاطرنشان کرد: نهضت عظیم حسینی در طول تاریخ با بهره گیری از ظرفیت بالای سنت حسنه وقف حفظ مانده و گسترش یافته است.

حجت الاسلام صادقی  با تأکید بر این که عزاداری های ماه محرم باید در شأن و جایگاه سید و سالار شهیدان برگزار شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه چند سالی است در برخی برنامه ها شاهد رسوخ برخی شیوه های غلط عزاداری هستیم که باید به شدت از این شیوه ها پرهیز شود./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات