۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۱۸۴۵۷
امام جمعه موقت کاشان:

بخشش سبب لذت بردن از نعمت‌های خدا می‌شود + فیلم

بخشش سبب لذت بردن از نعمت‌های خدا می‌شود + فیلم
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان اگر از نعمت‌هایی که خداوند به او داده است به نیازمندان کمک کند از نعمت‌های خدا لذت خواهد برد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۲۸ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند می‌فرماید، گفتن ذکر خدا تنها راه آرامش انسان است.

وی افزود: نداشتن ارتباط با خدا دو حالت دارد یا انسان خدا را مانند کفار قبول ندارد و یا خدا را قبول دارد و مومن و مسلمان است، اما از یاد خدا غافل است که این دو گروه نباید در زندگی خود به دنبال آرامش باشند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه هرکس از یاد خدا غفلت کند زندگی سختی خواهد داشت، گفت: برخی تصورشان از زندگی سخت، زندگی فقیرانه است در حالیکه کفار با وجود داشتن مال و ثروت آرامش ندارند و زندگی آن‌ها سخت است.

وی با بیان اینکه برخی با وجود داشتن مال و ثروت و زندگی مرفه از سختی‌های زندگی گلایه دارند، افزود: زندگی وقتی شیرین و گوارا خواهد شد که نعمت‌های خدا همگانی باشد و همه از نعمات خداوند برخوردار باشند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انسان اگر از نعمت‌هایی که خداوند به او داده است به نیازمندان کمک کند از نعمت‌های خدا لذت خواهد برد و اگر انسان توانایی کمک به دیگران را ندارد اگر از نعمت سلامتی برخوردار است برای سلامتی دیگران دعا کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: یکی از ویژگی‌های بهشت این است که همه از نعمت‌های بهشتی به طور یکسان برخوردارهستند نعمت‌های بهشتی را برای همه کاملا گوارا کرده است.

وی افزود: کمک به هم نوع سبب خواهد شد یک حالت بهجت و سرور به انسان تزریق شود و از داشتن مال و ثروتی که خدا به او داده است لذت خواهد بود.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به اینکه خداوند در آیه ۲۹ سوره رهد می‌فرماید، «الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ طُوبی‏ لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ»، گفت: خداوند در آیات قبلی برخی ویژگی ها‌ی اولوالالباب بیان کرد و در ادامه از کسانی که ذاکر خدا هستند تمجید کرد و در این آیه خداوند از آیات قبلی در رابطه با انسان‌های خوب نتیجه گیری کرده و به آن‌ها بشارت داده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ابراز کرد: انسان‌های خوب واقعی کسانی هستند که اعتقادات صحیح و اعمال صحیح دارند و بشارت خداوند به این گروه ازانسان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مردم به لحاظ عمل صالح دارای چهار گروه هستند، افزود: گروه نخست مومنان واقعی هستند که اعتقادات صحیح و اعمال صالح دارند، گروه دوم کافران هستند که نه اعتقاد دارند و نه عمل صالح دارند، گروه سوم فاسقان هستند که ایمان دارند، اما عمل ندارند و گروه چهارم منافقان خستند کسانی که ایمان ندارند، اما ظاهر سازی می‌کنند و خود را در پشت چهره نفاق پنهان کرده اند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند از این چهار گروه بشارت را به گروه نخست «طُوبی‏ لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ» داده است و طوبی به معنی بهترین‌ها برای آن‌ها است، اما نگفته است بهترین‌ها چیست بنابراین ازهر نعمتی بهترین آن برای این افراد است.

حجت الاسلام اسلامی تبار بیان کرد: برای داشتن یک زندگی خوب باید دو گوهراعتقادات صحیح و اعمال صحیح را که صراط مستقیم است برای خود حفظ کنیم تا با سلامت به مقدس نهایی برسیم./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 7

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات